کد مطلب: ۸۰۹۱۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی روند انس جهانی طلا / تاثیر داده‌های CPI آپریل در تصمیمات انبساطی فدرال رزرو

بررسی روند انس جهانی طلا / تاثیر داده‌های CPI آپریل در تصمیمات انبساطی فدرال رزرو

انس طلای جهانی از روز دوشنبه به دنبال افزایش 1.4 درصدی در هفته گذشته، حدود 0.73 درصد افزایش یافته است تا به بالاترین حد خود در این هفته برسد. با انتشار ارقام شاخص CPI در روز جاری، مشخص شد، سرعت رشد تورم کاهش یافته اما با سطح دو درصدی ایده‌آل فدرال رزرو، همچنان فاصله زیادی باقی مانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معامله‌گران Options (اختیار معامله) انس طلای جهانی پیش از انتشار داده‌های تورمی ایالات متحده انتظار افزایش بیشتر نرخ بهره در دو جلسه بعدی سیاست‌گذاری بانک مرکزی در ژوئن و جولای را دارند. گزارش تورم حاکی از تداوم نرخ‌های بالاتر در مدت طولانی‌تری است. با چنین داده‌ای، چشم‌انداز رشد فلج خواهد شد. همچنین موج فروش در بازار سهام ایجاد می‌شود.

در این صورت، انس جهانی به پناهگاه حفظ ارزش سرمایه تبدیل خواهد شد و شاهد تقویت طرف تقاضا در معاملات این فلز گران‌بها خواهیم بود. وجود یک دوره کاهشی در داده‌های تورمی می‌تواند این ادعا را تایید کند که فدرال رزرو سیاست‌های انقباضی خود را به پایان رسانده و از کاهش نرخ‌های بهره در اواخر سال حمایت می‌کند.

تداوم بحران سقف بدهی در اقتصاد آمریکا

با این حال، مسیر پیش رو با ناطمینانی‌های فراوانی همراه است. جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک روز سه‌شنبه بیان کرد که او در حال نظارت بر چگونگی تأثیر فشارهای موجود در بخش بانکی بر اقتصاد ایالات متحده است و درها را برای متوقف کردن افزایش نرخ بهره در ماه آینده باز گذاشته است.

در همین حال، بحران احتمالی سقف بدهی ایالات متحده، سنتیمنت بازار را منفی می‌کند. ناکامی در یافتن راه حل، خطری واقعی برای وضعیت دلار ایجاد می کند و جذابیت انس جهانی طلا را افزایش می دهد.

انتشار داده‌های CPI آوریل

قیمت‌های مصرف‌کننده در آوریل نشان داد که فشارهای تورمی در اقتصاد ایالات متحده همچنان بالاست؛ در حالی که قیمت‌های اصلی با کمترین نرخ سالانه از دوره منتهی به آوریل 2021 افزایش یافتند.

بر اساس آخرین داده‌های اداره آمار کار که صبح چهارشنبه منتشر شد، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نشان داد که تورم کل نسبت به ماه گذشته 0.4 درصد و نسبت به سال قبل در آوریل 4.9 درصد افزایش یافته است؛ این رقم نسبت به ماه مارس 0.1 درصد رشد نشان می‌دهد. با وجود افزایش ماهانه، شاخص CPI در بعد سالانه رشد 5 درصدی داشته است.

طبق داده‌های بلومبرگ، هر دو معیار عمدتاً مطابق با پیش‌بینی‌های اقتصاددانان حاکی از افزایش 0.4 درصدی ماهانه و 5.0 درصدی افزایش سالانه بودند.

افزایش سالانه 4.9 درصدی، اگرچه کندتر از رشد ماه مارس است، اما همچنان به طور قابل توجهی بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.