کد مطلب: ۸۱۱۰۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی روند انس جهانی طلا / رنگ باختن امید‌ها برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو

بررسی روند انس جهانی طلا / رنگ باختن امید‌ها برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو

انس جهانی طلا در میان کاهش امید سرمایه‌گذاران برای نزولی‌شدن و توقف نرخ بهره فد در ماه‌های پایانی سال جاری، بیش از 29 دلار کاهش یافته است. از سوی دیگر، دلار آمریکا برای دومین روز متوالی نوسانات مثبتی نشان داد و به بالاترین سطح دو ماه اخیر صعود کرد. رشد و تقویت دلار عاملی کلیدی در تضعیف قیمت طلاست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخیرا اظهارات تهاجمی چندین مقام فدرال رزرو، گمانه‌زنی‌ها درباره کاهش نرخ بهره در اواخر سال جاری را با چالش مواجه کرده است. لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، روز گذشته طی مصاحبه‌ای بیان کرد: «نرخ‌های بهره به اندازه کافی محدودکننده نیستند.»

از سوی دیگر، رئیس فدرال رزرو ایالت شیگاگو، در توئیتی اعلام کرد: هنوز برای بحث در مورد کاهش نرخ بهره خیلی زود است. علاوه بر او، بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا هم خاطر نشان کرد: «حتی اگر نرخ بیکاری در اواخر سال شروع به افزایش کند، بانک مرکزی باید در مبارزه با تورم بسیار قوی بماند.»

فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش می‌دهد

این امر به دلیل افزایش انتظارات تورمی مصرف‌کننده و افزایش انتظارات بازار مبنی بر اینکه فدرال رزرو برای مدت طولانی‌تری نرخ‌های بهره را بالاتر نگه می‌دارد، رخ خواهد داد.

افزایش سقف بدهی ایالات متحده؛ سنگر محکم سرمایه‌گذاران

نگرانی‌های مربوط به سقف بدهی آمریکا، از قیمت طلا حمایت می‌کند. با این حال اما ابزار CME FedWatch نشان می‌دهد که احتمال زیادی وجود دارد که فدرال رزرو در ماه ژوئن روی نرخ‌ها بایستد.

این امر، همراه با بن‌بست برای افزایش سقف استقراض دولت فدرال، تا حدودی از قیمت امن طلا حمایت می‌کند و به محدودکردن روند نزولی، حداقل در حال حاضر، کمک می‌کند.

از سویی بحران سقف بدهی آمریکا همچنان سوژه شماره یک خبرهای تاثیرگذار بر شاخص‌های اقتصادی آمریکا به شمار می‌آید.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان به خبرنگاران گفته است که دو طرف هنوز از هم فاصله دارند. در همین حال، جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده و نمایندگان حزب جمهوری خواه، ابراز خوش‌بینی محتاطانه‌ای نسبت به دستیابی به توافق برای افزایش سقف بدهی ایالات متحده کرده‌اند.

تحلیل تکنیکال انس جهانی طلا

در تایم فریم چهارساعته چارت قیمتی انس جهانی طلا، شاهد آن هستیم که محدوده مقاومتی 2043 تا 2049 دلاری، سه بار از نفوذ هر انس طلا به قیمت‌های بالاتر جلوگیری کرده است.

اگر برخورد‌ ابتدایی قیمت انس با محدوده یادشده را مبدا خط روند نزولی قرار دهیم، از برخورد‌های بعدی قیمت با خط رسم شده، می‌توان اعتبار بالای آن را نتیجه گرفت.

انس طلای جهانی

در جریان معالات انس طلای جهانی در روز گذشته، قیمت این دارایی با کندل ماروبوزو نزولی سطح استاتیک و داینامیک خود را شکست. بر این اساس و با توجه موارد فاندامنتالی بررسی شده، محتمل‌ترین سناریو برای انس، پولبک به خط روند نزولی و در ادامه کاهش یافتن تا کف محدوده ساید خود است.

در ادامه در صورتی که فروشندگان موفق شوند، کف 1972 دلاری انس را نیز به سوی پایین بشکنند، باید منتظر تارگت محدوده 1940 دلاری خرس‌ها در بازار ادامه هفته بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.