کد مطلب: ۲۲۵۴۴۴

رونمایی از دو خودروی برقی SF موتورز چین در آمریکا

رونمایی از دو خودروی برقی SF موتورز چین در آمریکا

شرکت SF موتورز چین به تازگی از دو خودروی کراس اوور تمام الکتریکی و برقی رونمایی کرده است. این امر به وضوح نشان می‌دهد که این شرکت می‌خواهد به رقابت با تسلای آمریکا بپردازد.

شرکت نوظهور SF موتورز که تحت مالکیت گروه صنعتی چانگ چینگ چین بوده و دفتر مرکزی آن در ایالت کالیفرنیای آمریکا مستقر شده است، مدتهاست که در زمینه طراحی و تولید خودروهای برقی و دوستدار محیط زیست فعالیت‌های گسترده‌ای می‌کند و هم‌اکنون نیز درحال توسعه فعالیت‌های خود در آمریکا است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، لازم به ذکر است که این شرکت چینی در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، شرکت نوآور InEVit را که پیشتر توسط مارتین ابرهارد - مدیرعامل سابق شرکت تسلا - تاسیس شده بود، خریداری کرد تا بدین وسیله بتواند در تولید خودروهای تمام برقی و باتری‌های قدرتمند مورد استفاده در اینگونه خودروها به موفقیت و دستاوردهای بزرگی دست یابد.

این برند و شرکت چینی نوظهور ادعا کرده است که پیش فروش دو مدل خودروی برقی شاسی بلند و کراس اوور، مدل SF۵ و SF۷ از اواخر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی آغاز خواهد شد و قرار است در سال آینده ۲۰۱۹ میلادی نیز وارد خط تولید انبوه شوند.

این دو مدل خودروی شاسی‌بلند، از قابلیت‌های نیمه خودران، امکانات تمام هوشمند و ۲ یا ۴ موتور الکتریکی و فناوری باتری بهره‌مند خواهند بود.

بدین ترتیب رقیب تازه ای برای خودروهای تمام برقی تسلا در آمریکا قدم به عرصه تولید انبوه اینگونه خودروها گذاشته است و می‌تواند به رقابت تنگاتنگ و به چالش کشاندن مستمری با این شرکت آمریکایی با برنامه‌های جاه‌طلبانه و بلندپروازانه آن بپردازد.

طبق آمار و برآوردهای منتشر شده، تولید سالانه این دو مدل در آینده به عدد ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار خودرو خواهد رسید.

نسخه‌ قدرتمندتر این شاسی‌بلند تحت عنوان SF۷ ۴ موتور الکتریکی داشته و با قدرت ۱۰۷۴ اسب‌بخار در زمانی کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت قابل پیمایش آن نیز حدود ۵۰۰ کیلومتر خواهد بود.

هنوز در مورد قیمت این مدل خودروی برقی شاسی بلند اطلاعات و جزئیات دقیقی در دسترس نیست.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی ( حدودا دو دهه آینده ) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

57659902

57659900

57659899

57659898

منبع: وب‌سایت the drive

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.