کد مطلب: ۳۰۷۸۹۹

مروری بر روزنامه‌های ‌چهارشنبه ۱۱مهر ماه سال ۱۳۹۷

رویت پراید ۲۵ میلیون تومانی!

رویت پراید 25 میلیون تومانی!

روزنامه‌ها از کاهش 10 تا 20 درصدی گوشی‌های موبایل، 1.5 تا 12 میلیونی خودروهای داخلی و 40 تا 50 میلیونی خودروهای خارجی خبر می‌دهند. احتمال کاهش قیمت لوازم خانگی داخلی وجود ندارد اما لوازم خانگی خارجی کاهش می‌یابد.

دو روز گذشته تب ارزانی دلار چنان بازار را فراگرفت که سایر بازارها را نیز تحت تاثیر قرار داد. به طوری که خبرها حاکی از شکست قیمت‌ها در بازار خودرو، موبایل، طلا و سایر بازارها دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، روزنامه آفتاب یزد در گزارش امروز خود با تیتر « قیمت‌ها فروریخت » از سقوط قیمت‌ها در بازارهای سکه، طلا، موبایل، بلیط هواپیما و خودرو می‌دهد.

این روزنامه روایت می‌کند که فروشندگان دلار طی 48 ساعت گذشته در بازار ارز به دنبال خریدار دلار بوده‌اند. چرا که طی دو روز اخیر تب فروش دلار بازار را گرفته و کسی حاضر به خرید دلار نیست.

روزنامه اطلاعات نیز در همین زمینه از کاهش چشمگیر قیمت لوازم خانگی، خودرو و موبایل در بازار خبر دارد. اطلاعات در هیمن زمینه می‌نویسد: همزمان با کاهش قیمت ها، عرضه و فروش کالاهایی که قبلا کمیاب بود یا عوامل بازار از فروش آن خودداری می کردند، افزایش یافت. با این حال شهروندان درانتظار کاهش بیشتر بهای ارز و قیمت کالاها فقط ویترین ها را نظاره کرده واز خرید خودداری می کردند. این وضعیت دربازارهایی چون لوازم خانگی، تلفن همراه،رایانه، خودرو وحتی برخی مواد غذایی قابل مشاهده است.

محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و واردکنندگان لوازم خانگی کشور در گفتگو با اطلاعات اعتقاد دارد که قیمت لوزام خانگی ساخت داخل احتمالا تغییر خاصی نمی‌کند. وی در خصوص چرایی آن می‌گوید: چون تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی مواداولیه خود را با ارز هشت هزار تومان وارد کرده اند و قیمت ارز احتمالا و در خوشبینانه ترین حالت دراین رقم تثبیت نخواهدشد، فعلا کاهش قیمتی را دراین بخش شاهد نخواهیم بود.

با این حال طحان‌پور اعتقاد دارد در بخش لوزام خانگی وارداتی به احتمال زیاد شاهد کاهش قیمت خواهیم بود. اطلاعات در ادامه به نقل از رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی خبر از کاهش ۲۰درصدی قیمت گوشی‌های تلفن همراه در بازار موبایل و احتمال تداوم این روند را می‌دهد.

از سوی دیگر اطلاعات به نقل از رئیس صنف دارندگان نمایشگاه و فروشگاه خودرو می‌گوید: به دنبال کاهش قیمت دلار، قیمت خودروهای داخلی از ۵ر۱ تا ۱۲ میلیون تومان و خودروهای خارجی از ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان کاهش یافت.

روزنامه جوان نیز با تیتر « دلار سقط شد » از دلار 10 هزار تومانی در بازار فردوسی روایت می‌کند و در مورد تاثیر آن بر کاهش قیمت سکه می‌نویسد: قیمت هر سکه طلا تمام بهار آزادی نیز بیش از ۸۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به هفته گذشته داشته است.

جوان همچنین می‌نویسد: قیمت خودرو ها‌ی داخلی و خارجی از ۵/۱ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان افت کرد. همچنین قیمت گوشی‌های همراه نیز در بازار موبایل روندی کاهشی به خود گرفت و موبایل تا ۲۰ درصد ارزان شد.

« لبخند قیمت ها به سکته دلار » تیتری است که روزنامه خراسان انتخاب کرده و می‌نویسد: دیروز هر قطعه سکه امامی در حالی با 145 هزار تومان کاهش به 4 میلیون و 442 هزار و 500 تومان رسید که کارشناسان معتقدند هنوز سکه با قیمت اصلی خود فاصله دارد و قیمت آن دارای حباب است.

خراسان نیز همانند سایر روزنامه خبر از کاهش 20 درصدی قیمت گوشی‌های تلفن همراه، 1.5 تا 12 میلیونی خودروهای داخلی و 40 تا 50 میلیونی خودروهای خارجی می‌دهد. اما علاوه بر این خراسان روایت می‌کند که در برخی از سایت‌ها از جمله سایت دیوار قیمت های 26 و حتی 25 میلیون تومان نیز برای فروش پراید صفر مطرح شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.