کد مطلب: ۲۵۴۵۰۶

رکود اقتصادی آمریکا ۲ سال آینده به وقوع خواهد پیوست

رکود اقتصادی آمریکا 2 سال آینده به وقوع خواهد پیوست

تازه‌ترین نظرسنجی از تحلیلگران و سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد که رکود اقتصادی آمریکا طی دو سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

نظرسنجی جدید رویترز حاکی است که یک سوم اقتصاددانان و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که رکود اقتصادی بعدی در آمریکا تا 2 سال آینده به وقوع خواهد پیوست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس این گزارش، اقتصاددانان تاکید کردند که افزایش نرخ بهره و موانع تجاری می‌تواند موجب وقوع رکود اقتصادی آمریکا تا 2 سال آینده شود.

این نظرسنجی از 100 اقتصاددان ارشد طی روزهای 16 تا 24 ماه می انجام شده است. پیش‌بینی کارشناسان نشان می‌دهد که رشد اقتصادی آمریکا امسال به 2.8 درصد خواهد رسید. این سریع‌ترین رشد اقتصادی آمریکا در سه سال اخیر به شمار می‌رود.

اصلاحات مالیاتی نقش مهمی در افزایش رشد اقتصادی آمریکا خواهد داشت. رشد اقتصادی آمریکا سال آینده نیز به 2.5 درصد می رسد و در سال 2020 نیز این رقم به 1.8 درصد خواهد رسید.

حدود 70 اقتصاددان وقوع رکود اقتصادی در آمریکا طی 12 ماه آینده را محتمل دانسته اند. این در شرایطی است که 31 درصد کارشناسان اقتصادی وقوع رکود اقتصادی در آمریکا طی دو سال آینده را محتمل دانسته اند.

برخی تحلیلگران بر این باورند که با از بین رفتن تاثیرات مثبت سیاست‌های محرک مالی آمریکا در سال 2020 میلادی، احتمال رکود اقتصادی به شدت افزایش خواهد یافت.

اکثر کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کردند که فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش خواهد داد و تا پایان امسال نرخ بهره به 2.25 تا 2.5 درصد خواهد رسید.

منبع: سایت طلا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.