کد مطلب: ۴۳۹۵۰۷

ویروس کرونا باعث رکود اقتصاد جهان در ۲۰۲۰ می‌شود

ویروس کرونا باعث رکود اقتصاد جهان در ۲۰۲۰ می‌شود

رییس صندوق بین‌المللی پول: دورنمای رشد اقتصاد جهان منفی است و صندوق بین‌المللی پول انتظار یک رکود را حداقل به وخامت بحران مالی جهانی در ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ و حتی بدتر از آن دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کریستالینا جرجیواوا، رییس صندوق بین‌المللی پول از اقدامات مالی فوق‌العاده ای که بسیاری کشورها برای تقویت سیستم‌های بهداشتی و حمایت از شرکت‌ها و کارگران آسیب دیده خود به کار گرفته‌اند و همچنین از اقدامات بانک‌های مرکزی برای تسهیل سیاست‌های مالی استقبال کرد.

وی گفت: اقدامات بیشتری لازم است، مخصوصا در بخش مالی.

جورجیوا این اظهارات را پس از یک کنفرانس بین وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی کشورهای گروه ۲۰ که از بزرگترین اقتصادهای جهان تشکیل می‌شود، بیان داشت و گفت همگی موافق لزوم اتحاد و همبستگی در کل دنیا هستند. هزینه‌های انسانی همه گیری ویروس کرونا تا الان هم بسیار بالا بوده و لازم است تمام کشورها با هم برای حفاظت از مردم و محدود کردن آسیب‌های اقتصادی آن همکاری کنند. بیشتر کشورها برای مهار گسترش سریع ویروس کرونا قرنطینه اعلام کرده اند. این ویروس تاحالا ۳۳۷۵۰۰ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و جان بیش از ۱۴۶۰۰ نفر را گرفته است.

وی گفت: دورنمای رشد اقتصاد جهان منفی است و صندوق بین‌المللی پول انتظار یک رکود را حداقل به وخامت بحران مالی جهانی در ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ و حتی بدتر از آن دارد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.