به گزارش تجارت نیوز، یک تحلیلگر اقتصادی نوشت: تانکرترکرز از بارگیری دو نفتکش با ظرفیت ۴ میلیون بشکه نفت ایران در جزیره خارک خبر داد!
پ.ن: جالبه بدونید اوج فروش نفت ما در اواخر خاتمی و اوایل احمدی نژاد با روزی حدود دو میلیون بشکه نفت بود!
طبق گزارشها ایران تا قبل از جنگ حدود یک الی ۱.۲ میلیون بشکه نفت میفروخت اونم با تحفیف حدود ۳۰ درصدی و باز اونم در حالی که قیمت نفت حدود ۶۵ دلار بود.
یعنی حدودا یک میلیون بشکه ۵۰ دلاری
اگه آمار انتشاری این روزها درست باشه، امروز ۴ میلیون بشکه ۱۱۰ دلاری بارگیری شده!
به زبون سادهتر ۸ برابر درآمد نفتی بیشتر اونم برای کشوری که رسما تک محصله و عمده افتصادش بر مبنای نفت میگرده!