کد مطلب: ۵۰۷۹۲۶

گفتگوی تجارت‌نیوز با فعالان بازار ارز:

آیا قیمت دلار به کمتر از ۲۰ هزار تومان می‌رسد؟

آیا قیمت دلار به کمتر از ۲۰ هزار تومان می‌رسد؟

دلار به کمترین قیمت خود در شش ماه اخیر رسیده است و ظاهرا این سقوط قیمت دست کم تا پایان هفته ادامه هم داشته باشد. آن‌طور که از حرف‌های فعالان این بازار برمی‌آید مردم از ترس زیان، دلارهای خانگی‌شان را به بازار ریختند و دلالان هم این فرصت را غنیمت شمرده‌اند.

« در حال حاضر برای دلار با قیمت ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان هم خریداری در بازار وجود ندارد. تا چهارشنبه و پنج‌شنبه احتمالا هر روز بازار بریزد چون فروشنده خیلی زیاد است و خریدار نیست. این روزها تقریبا همه امیدوارند که اوضاع اقتصادی بهبود پیدا کند و کسی نه فقط در بازار ارز بلکه در هیچ بازاری خرید نمی‌کند»

این‌ جملات بخشی از گفته‌های یکی از فعالان عمده فروش بازار ارز است. به اعتقاد او در روزهای اخیر بیشتر فروشندگان برای فروش دلارهای خانگی به بازار مراجعه می‌کنند و عمده فروش در بازار از سوی آنان است تا مبادا پس‌اندازهایشان یک شبه دود شود و به هوا برود.

البته رفتار و گفته‌های دلالان و فعالان حرفه‌‎ای بازار هم بر این گفته‌ها صحه می‌گذارد. به نظر می‌رسد این هفته دلالان و سفته بازان که چم و خم بازار را بهتر می‌شناسند فرصت را غنیمت شمرده‌اند تا ارزهای خانگی را با پایین ‌ترین قیمت ممکن از مردم بخرند و در اسرع وقت با فضاسازی در بازار، اسکناس‌ها را با قیمتی بالاتر بفروشند.

یک قدمی دلار زیر ۲۰ هزارتومان

یکی از صرافان میدان فردوسی نیز درباره فضای این روزهای بازار ارز می‌گوید: «تیم بایدن از وزیر امورخارجه آن گرفته تا مشاورانش … همه در برجام بوده‌اند و این مسیر را طی کرده‌اند، با موانع کشور ما و خاورمیانه آشنا هستند این یعنی ممکن است بتوانند سریعا چالش‌ها را برطرف کنند و سیگنالی که می‌دهد این است که دولت قرار است دستش باز شود و صادرات و واردات رونق بگیرد»

همچنین به گفته این صراف در حال حاضر همچنان بازار از مسیر منطق اقتصادی خارج است و فعلا تابع اخبار هیجانی است. بنابراین تا وقتی اخبار مثبت ادامه داشته باشد ریزش در بازار به همین شکل ادامه دارد.
به باور او دلار روند صعودی را احتمالا تا جایی ادامه می‌دهد که جزئیات مذاکره مشخص شود مثلا این که از ایران امتیازی درخواست کنند و ایران مقاومت کند.

با تمام گفته‌های متفاوتی که از سوی فعالان بازار ارز عنوان می‌شود به نظر می‌رسد آن‌ها در یک احتمال اتفاق نظر دارد: احتمال این که این هفته دلار به کمتر از ۲۰ هزار تومان برسد بسیار زیاد است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عجب موقعیت تاریخی شده.احتمالا امریکا یه پیشنهاد خنثی میده که حساسیتی در منطقه ایجاد نشه و بعد محرمانه به نتیجه میرسن.ولی ملت این منطق روشن رو باور ندارن و اتیش به دلار و طلا و سهامشون دارن میزنن

  • منوچهر

    عجیبه هنوز اتفاقی نیفتاده دلار سقوط کرده ولی حالا قیمت اجناس هم اینجوری پایین میاد؟

  • سعید

    دلار تا11 وسکه تا 5 میریزه

    • ناشناس

      خیلی بعیده
      دلار بنظرم زیر هجده نمیاد

    • ناشناس

      چرا؟

  • ali

    تا کجا ادامه دارد؟ تا ارزش واقعیش یعنی زیر 15 هزار تومن. کره جنوبی هم که چراغ سبز نشون داد،دلار های مارو پس بده…
    در کل پول بلوکه زیاد داریم از میدان گازی رام(انگلیس) بگیر تا پول برق صادراتی به عراق…
    بالاخره که آزاد میشن.

  • ناشناس

    انشاله که مثل بورس بریزه و بشه۱۰۰۰ تومن.چرا الکی ۲۰۰۰۰ تومن باشه.اینکارا دلالی حرامه

  • ناشناس

    خدا کنه ارزون شه من میخوام ps4بگیرم

  • ناشناس

    خدا کنه دلار بشه 15000تومان

  • ناشناس

    دلار داره میاد پایین ولی چرا قیمت اجناس مصرفی ک با دلار رفته بالا و کمر مردم رو شکسته نمیاد پایین. از دیروز تا الان 50 هزار قیمت بتن افزایش یافته چرا اخه