کد مطلب: ۲۳۹۱۸۱

زایمان زنان نباید مانع اشتغال آنان باشد

زایمان زنان نباید مانع اشتغال آنان باشد

نایب‌رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش مرخصی زنان از 6 به 9 ماه گفت: زایمان و شیردهی زنان نباید مانع از اشتغال آنان باشد.

فاطمه ذوالقدر عصر شنبه در آیین تجلیل از زنان کارگر، جوانان، امید و مشارکت اجتماعی در سالن 17 شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت و توجه ویژه دین اسلام به کار و کوشش، اظهار داشت: روز جهانی کارگر روزی برای توجه به کارگران به عنوان موتور توسعه است که حقوق، مطالبات و خواسته‌های آنان در فرودست جا داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اضافه کرد: اقتصاد پیشرفته وابسته به نیروی کار و کارگران بوده و استقلال اقتصادی در گرو ارج نهادن به این سرمایه‌های اجتماعی است.

ذوالقدر گفت: کارگران ستون فقرات توسعه هستند که توجه به ضرورت اشتغال آنان امری واجب است.

وی یادآوری کرد: با وجود این که اقتصاد مقاومتی چند سالی است در کشور کلید خورده اما متاسفانه اتحادیه‌های کارگری و کارفرمایی در این سال‌ها نتوانستند آن‌گونه که متناسب با طبقه کارگر باشد، حقوق کارگران را افزایش دهند.

ذوالقدر افزود: هر سال مقدار دستمزد کارگران افزایش می‌یابد ولی به همان اندازه کالاها گران می‌شود که این عادلانه و منصفانه نیست.

وی با اشاره به نگاه مجلس به ارتقای کیفیت وضعیت کارگران گفت: سعی شد در لوایح و طرح‌های خود در مجلس به این قشر توجه شود.

ذوالقدر از کاهش ساعت کاری کارگران به‌ویژه در محیط‌های آلوده و برای مادران کارگری که فرزندان زیر 6 سال دارند و معلول در خانه نگهداری می‌کنند و افزایش مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه به عنوان تلاش‌های نمایندگان مجلس در قالب لوایح و طرح‌های ارائه‌شده برشمرد.

وی افزود: لایحه اصلاح قانون کار نیز در کمیسیون اجتماعی مجلس در مرحله بررسی و اتمام است.

ذوالقدر همچنین از رئیس‌جمهوری برای افزایش سهم به‌کارگیری زنان در پست‌های مدیریتی در دولت تا 30 درصد تقدیر کرد و گفت: رئیس‌جمهوری این قول را به ما دادند و از زنان توانمند در پست‌های مدیریتی استفاده کردند.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.