کد مطلب: ۷۵۸۴۲۷

تهران زلزله ترکیه را تجربه می‌کند؟

تهران زلزله ترکیه را تجربه می‌کند؟

پس از زلزله بزرگ ترکیه شاهد اظهارنظر برخی از مسوولان درباره احتمال وقوع زلزله تهران و ابعاد خسارت آن هستیم. اتفاقی که به یقین می‌تواند تبعات منفی گسترده‌ای را به دنبال داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین اظهارنظر کارشناسان درباره ابعاد زلزله تهران را در ادمه بخوانید.

هشدار چمران درباره بافت‌های فرسوده در صورت وقوع زلزله در تهران

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم مقاوم سازی ساختمان‌ها در شهرها و روستاهای کشور، گفت: در صورت وقوع زلزله در تهران در بافت‌های فرسوده خرابی‌های فراوانی خواهیم داشت.

مهدی چمران با اشاره به زلزله‌ای که در کشورهای ترکیه، سوریه و لبنان رخ داده است و آنچه که باید در کشور در مقابله با زلزله انجام شود، گفت: این موضوع یک حرکت جمعی و عمومی را می‌طلبد. در کشورمان روستاهایی که زلزله به وقوع پیوسته پس از بازسازی که توسط بنیاد مسکن و یا توسط خود مردم براساس یک طرح مقاوم سازی صحیح انجام شده قطعا در زلزله‌های بعدی خرابی‌های آنها بسیار کمتر خواهد بود چرا که بازسازی و نوسازی صحیح انجام شده بود.

به گفته وی، اگر در شهری مثل تهران زلزله‌ای به وقوع بپیوندد در بافت‌های فرسوده خرابی‌های فراوانی خواهیم داشت و در این خصوص هشدارهای مرتب و پشت سرهم داده می‌شود هشدارهایی به مردم و مسئولین که این مقاوم‌سازی‌ها انجام شود.

حناچی: زمین‌لرزه از آنچه فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است

مجموعه داده‌های اطلاعاتی یک واقعیت عریان را برای کشورهایی که به نوعی با این پدیده طبیعی دست به گریبانند، یادآور می‌شود و آن اینکه زلزله از آنچه که فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است. مدیران ایرانی هم باید بدانند این خطری است که امکان وقوع آن، هر لحظه ممکن است.

تهران و تبریز مستعد زلزله امروز ترکیه هستند‌ ‌

متخصص ژئومورفولوژی گفت: با توجه به اینکه پوسته عربی در حال حرکت و بالا آمدن است پیش بینی می شد در ترکیه شاهد وقوع زمین لرزه‌ای با قدرت زیاد باشیم.

علی اصغر هدایی، متخصص ژئومورفولوژی اظهار کرد: هشت سال قبل نیز در دریای سرخ زمین لرزه پر قدرتی رخ داد که باعث ایجاد آتشفشان در دریا شد. در حال حاضر در منطقه اوراسیا به علت این حرکت پوسته،رشته کوههای ترکیه تحت فشار قرار دارند.
براساس سوابق زلزله های قدرتمند ایران، شهرهای تهران و تبریز مستعد رخ داد زلزله ۷.۸ ریشتری مانند زلزله امروز ترکیه را دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امیدوارم اگر هم زلزله ای بیاد واسه مرفهین هم بیاد که عدالت یکی بشه.

  • ناشناس

    باید فکر اساسی کرد و جمعیت تهران را کاهش داد.

  • ناشناس

    باید فکر اساسی کرد و جمعیت تهران را کاهش داد.

    • امیرمحمد

      چطوری ؟
      یه زلزله ۸ ریشتر بیاد ۵ میلیون نفر رو بکشه ¿¿¿
      چرا شعر میگی

    • ناشناس

      خوبه حالت! 😐

  • یحیی تاجیکی

    ساخت مسکن به تعداد زیاد و انبوه سازی نیست، از ترکیه درس بگیرید، مسکن مقاوم در برابر زمین لرزه تا ابعاد 10ریشتر باید ساخته شود،

  • یحیی تاجیکی

    کشور های تحریم شده اقتصادی، مثل سوریه و ترکیه و یا ایران، که دچار حوادث طبیعی مثل زلزله میشوند، چرا سازمان ملل هنوز دست روی دست گذاشته و لغو تحریم ها نمیکند، وقتی که کمک نمیکنند، حد اقل تحریم چرا؟

  • ایرانی مظلوم

    فکر کنم دیگه این مرحله آخر باشه…

  • ناشناس

    این مطلب دروغه
    این هایی که ادعا دارند هر صد و چند سال یک زلزله در تهران میاد، مدارک و سند هست که پوچی و بی اساسی ادعاهاشون افشا می‌کند
    تصاویر دوران قاجار تا 160 سال قبل موجود هستش حتی اوایل قاجار هم نقاشی ها و اسناد تاریخی از تهران موجود است در تصاویر و نقاشی ها و اسناد و…. تهران سالم سالم است و هیچ زلزله ای نیامد
    حتی عصر صفویان هم تهران سالم بوده

    • ناشناس

      دروغ نیست افرادی مثل شما که ثروت و املاک تون در خطره القای دروغی زلزله می کنید.

  • ناشناس

    ان شالله

  • ناشناس

    آره