کد مطلب: ۶۷۶۴۴۵

زلزله‌های کیش، قشم و سایه خوش بهم ارتباط دارند؟

زلزله‌های کیش، قشم و سایه خوش بهم ارتباط دارند؟

زلزله‌هایی که از ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در جنوب هرمزگان و شمال و شمال غرب و امروز، ۱۱ تیر در شمال شرق بندر لنگه اتفاق افتادند، در واقع مجموعه رخداد هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دکتر مهدی زارع، استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله‌شناسی گفت: زلزله‌هایی که از ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در جنوب هرمزگان و شمال و شمال غرب و امروز، ۱۱ تیر در شمال شرق بندر لنگه اتفاق افتادند، در واقع مجموعه رخدادهایی هستند که در مرز جنوبی رشته‌کوه‌های زاگرس، کنار گسل و مرز خمیدگی کوهستان یکی پس از دیگری ثبت می‌شوند.

زارع به همشهری‌آنلاین گفت: ۲۵ خرداد در چارک، زلزله ۵ و ۳ دهم ریشتر رخ داد. اول تیر بازهم در پارسیان، زلزله ای با بزرگی ۵ و ۶ دهم ریشتر اتفاق افتاد. ۴ تیر مجددا در چارک، زلزله ای به بزرگی ۵ و ۷ دهم دخ داد و از بامداد امروز، ۱۱ تیر زلزله‌هایی در نزدیکی روستای سایه خوش از توابع بندر خمیر، در شمال شرقی بندر لنگه رخ داد.

به نظر می‌رسد اتفاقات امروز صبح با توجه به کانون و سازوکار فشاری به یک پهنه گسل مرتبط باشند. زلزله ۲۵ خرداد در راستای شرقی و غربی بوده ولی به گسل زلزله سایه خوش مربوط نبوده است.

زلزله یکم تیر در پارسیان و بندر ماهان هم همینطور و به این رخداد اول، زلزله بندر چارک مربوط نبوده است. زلزله‌های امروز هم مستقل از دو زلزله قبلی هستند اما همگی در جنوب زاگرس و مرز خمیدگی کوهستان اتفاق افتاده اند و مجموعه رخدادهایی هستند که در نزدیکی تنگه هرمز و مرز جنوب شرق زاگرس و با راستای شرقی و غربی اتفاق می افتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار