خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۰۱۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معلمان بخوانند / حقوق کدام معلمان از مهرماه زیاد می‌شود؟

معلمان بخوانند / حقوق کدام معلمان از مهرماه زیاد می‌شود؟

اگرچه مساله رتبه‌بندی فرهنگیان و معلمان مدت‌هاست که در دستور کار است، اما رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفته احتمالا این طرح به زودی تصویب می‌شود و احتمالا حقوق معلمان از ابتدای مهر بر اساس رتبه‌بندی جدید محاسبه می‌شود. اما در طرح رتبه‌بندی حقوق معلمان چقدر افزایش می‌یابد؟ 

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنگونه که علیرضا منادی گفته قرار است در طرح رتبه‌‌بندی، معلمان به پنج گروه تقسیم شوند و حقوق و مزایای آنها بر اساس گروهی که در آن قرار می‌گیرند محاسبه و پرداخت شود.

بر اساس گفته‌های این نماینده مجلس، در طرح رتبه‌بندی معلمان در پنج رتبه آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تقسیم می‌شوند. بیشترین افزایش حقوق و مزایا در این طرح مربوط به استادمعلمان است و کمترین آن مربوط به آموزشیار معلمان.

بر این اساس در طرح رتبه‌بندی معلمان، معلمانی که در گروه استاد معلم قرار بگیرند، مشمول افزایش ۷۰ درصدی حقوق می‌شوند. رتبه بعدی مربوط به دانشیار معلم است که مشمول افزایش ۶۰ درصدی حقوق می‌شوند.

پس از آن استادیار معلمان قرار دارند که احتمالا حقوق آنها ۴۵ درصد بیشتر می‌شود. حقوق مربی معلم افزایش ۳۵ درصدی دارد. اما کمترین میزان افزایش حقوق مربوط به آموزشیار معلمان است که می‌توانند منتظر افزایش ۲۵ درصدی حقوق خود باشند.

زمان اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان

طرح رتبه‌بندی معلمان چه زمان بررسی و اجرا می‌شود؟ آنگونه که رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفته یکشنبه ۹ ابان مجلس بازگشایی می‌شود و قرار است بررسی طرح رتبه‌بندی معلمان اولین دستور کار مجلس باشد.

این نماینده مجلس گفته این طرح به زودی تصویب می‌شود و انتظار می‌رود تا دو ماه آینده رتبه‌بندی معلمان برای اجرا آماده باشد. اما آنگونه که این نماینده وعده داده احتمالا حقوق کلیه معلمان مشمول این طرح، از ۳۱ شهریور ماه بر اساس طرح رتبه‌بندی جدید محاسبه می‌شود.

به عبارتی حقوق معلمان از ابتدای مهر سال جاری باید مشمول افزایش ۷۰ تا ۲۵ درصدی شود.

البته پیش از این هم بارها مساله بررسی این طرح مطرح شده بود که هر بار با مشکل مواجه شده است. اما اکنون به نظر می‌رسد اجرای این طرح به مراحل پایانی نزدیک شده است.

اما سوالی که وجود دارد این است که آیا دولت توان پرداخت این افزایش حقوق را دارد یا نه؟

روز گذشته بهروز محبی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته بود ایران قرار است از طریق تهاتر نفت، حقوق بازنشستگان را بپردازد. او گفته بود: «بسیاری از وزرا در حال مذاکره با کشورهایی مانند چین و روسیه هستند تا پروژه‌ها از طریق تهاتر با نفت خام عملیاتی شوند. این ایده باعث آزادسازی احتمالی بخشی از منابع و استفاده از آنها برای حمایت از بازنشستگان خواهد شد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حقوق همه ادارات کمو بیش افزوده شده به جز کارمندای بی‌دفاع و مظلوم دادگستری‌ها مسولین محترم قوه به دادکارمندانتان برسی…..

  • ناشناس

    آخه یه بار شنیدید حقوق یا اضاف کار صدا و سیما یا نفت یا گاز یا برق یا اداره مالیات بیشتر شده یا واریز کردن؟ لعنت خدا بر قوم الظالمین

    • ناشناس

      آخه همه جابدون شبپوراضافه میشه آموزش وپرورش ۱۰سال ازحقوق
      عقبه چرانمیگیدحقوق دادگستری شرکت نفت وگاز بدون سروصدااضافه میشه ومزایای بانکها

    • ناشناس

      متاسفانه ما عادت کردیم به شایعه درست کردن و یا دامن زدن به خبرهایی که ذره ای از درست یا غلط بودن آنها اطلاع نداریم اولا به والله اگه حقوق کارمند دادگستری چیزی اضافه شده من کارمند دادگستری و خواهرم دبیر آموزش و پرورش هر دو مدرک کارشناسی ارشد سابقه من حدودا دو سال کمتره،حکم من یک و دویست کمتر از خواهرمه پس با تمام احترامی که به شغل شریف معلمی دارم میخوام بگم خدمت دوستان به خدا شما معلم ها اینقدر که میگید بد بخت و بیچاره نیستید بخدا کارمندان دادگستری از شما همه جوره بد بخت تر هستن هم از شرایط کاری سخت و مشقت بار هم مظلوم بخاطر این همه شایعه و حرف هایی که در مورد پول ها و حقوق های نجومی میزن

  • ناشناس

    رتبه بندی معلمان باید به صورت واقعی و بر اساس حداقل ۸۰ درصد رتبه های متناظر در دانشگاه اجرا شود. افزایش بر اساس درصدهایی که رسانه ها اعلام میکنن رتبه بندی نیست.
    کشوری که دردآن از بقال سر کوچه تا کارمند و پرستار به افزایش حقوق معلمان حسادت نشان می دهند باید نگران تحول و پیشرفت در آن کشور بود.

    • ناشناس

      عدالت و بی عدالتی، مسئله این است. وقتی معلم فقط بین 20 تا 24 ساعت در هفته کار میکند پنجشنبه و جمعه تعطیل است. 20 روز عید تعطیل، بین 3 تا 4 ماه تابستان تعطیل، همچنین مدرک بیشتر معلمها هم بین دیپلم تا ارشد است (که فاصله بین ارشد تا دکتری گرفتن در یک دانشگاه دولتی از زمین تا آسمان است و رسما پوست آدم کنده میشود و عمر و جوانیت میرود). علاوه بر این قوانین ارتقاء در آموزش و پرورش بسیار سهل و آسان است و تقریبا با هر سالی که میگذرد معلم چه کار کند چه نکند پایه خود را میگرد. در مقابل سایر مشاغل مثل بانکها با ساعات کار طولانی و سختی کار بیشتر و اندازه مدرک تقریبا یکسان. آیا باید این دو، برابر باشد؟ همینطور اساتید با مدرک بالاتر و سختی کار بیشتر از معلمین (فقط کافیست به قوانین گرفتن پایه و ارتقاء در دانشگاه ها مراجعه کنید تا حساب کار دستتان بیاید) و 40 تا 65 ساعت کار در هفته، تعطیل نبودن تابستان (هر دانشگاه فقط دو هفته تعطیل است و در آن دو هفته هم اساتید باید به اجبار مرخصی رد کنند) و درسهایی که هر سال تغییر میکنند و باید مطالب جدید به درسها اضافه شود و سایر موارد. هر وقت معلم به همان مقداری که اینها کار میکنند، کار کرد آنوقت باید انتظار حقوق بیشتر هم داشته باشد. بی عدالتی تا کجا؟ اینکه به فردی که کار نمیکند حقوق زیاد بدهیم مصداق بی عدالتی است. کشوری پیشرفت میکند که بی عدالتی در آن نباشد.

    • ناشناس

      سلام چطور حساب کردین که معلم چهار ماه تعطیل است حتما امتحان تیر ماه جز کارمان نیست یا شاید تجدیدهای شهریور و کلاس جبرانی تابستانشان دوما کارمند یکروز بیشتر کار میکند که در عوضش اضافه کار و ش را میگیرد چیزی که بهایش را جداگانه میگیرید به حساب کار میزارین سوم حق مسکن و ماشین و ایاب دهاب و عایله مندی کمک شهریه کارنامه قبولی بچه هاتون رو حتما حساب نکردی چهارم شما یک روز بیشتر حضور دارید نه بیشتر کار میکنید حتما برگه های امتحانی رو که یک روز وقت میبره که یک کلاس رو فقط تصحیح کنی جز کارما حساب نکردی وشاید فراموش کردی در قبال این یک روز اضافه کارتان که حقوقش رو اضافه میگیرید پاداش میگیرید پانزده روزاز دولت احمدی نزادد و قبلا سی روز در پرونده تان ثبت میشود و بعد از باز نستگی پولش رو دو دسته تحویل میگیری نتیجه اینکه در قبال یک روز اضافه سر کار رفتنتان سه برابر کل حقوق معلم مزایا میگیری وگرنه نمیری این شمایید که در قبال کارنکرده حقوق میگیرید پس این یعنی تعطیلی نه معلمی که از ساعت هفت و نیم تا دوازده ونیم مرتب سرپاست وباید علاوه بر معلمی مواظب بچه ها هم باشد لطفا فکر کن کسی بهت نگه احمق شما مرتب بیکارید

    • ناشناس

      جناب به حضرت عباس بعضی از معلمین خیلی بیشتر از اساتید دانشگاهی که تو ازشون حرف میزنی تلاش می کنند معلم داریم کارش شبانه روزیه کجای کاری

  • مهرداد باباوند

    با سلام …..جناب آقای حاج بابایی و جناب منادی سفیدان ظاهراً مربیان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از فرهنگیان جامعه محسوب نمی‌شوند در حالیکه پست سازمانی این مربیان ، مربی امور فرهنگی ست و کار تربیتی پرورشی و فرهنگی انجام میدهند چرا صرفا بدلیل اینکه در احکامشان دبیری قید نشده باید از سایر فرهنگیان کشور متمایز باشند و حق و حقوقشان نادیده گرفته شود این درحالیست که رسته ی این مربیان تا سال پیش عین معلمان آموزشی و فرهنگی بود که امسال بدون هیچ توضیحی احکام همکاران رسمی کانون پرورش را دستخوش تغییر قرار داده و رسته ی مربیان کانون را حذف و پست مربی امور فرهنگی را در احکام فرهنگیان رسمی کانون پرورش قید نمودند لذا بدینوسیله ما فرهنگیان کانون پرورش فکری کودکان کشور از تبعیض فوق شکوه به درگاه حق می‌بریم و استدعا داریم که این فرهنگیان هم مشمول طرح رتبه بندی یا هر طرح دیگری که منجر به ارتقای شغلی و معیشتی آنها شود گردند …..با احترام فرهنگیان کانون پرورش فکری کشور

  • ناشناس

    با مدرک فوق و دکترا و سی سال سن سه و نیم به معلم حقوق میدن بیست و چهار ساعتم رسانه ای میکنن چرا نمیگین فلان ارگان فوق العاده ویژه شش تومنی فوق خاص نه تومنی ….حق تسری،حق جذب همین امسال اضافه کردن و بعضی ارگان ها بحث کرونا براشون نون شد تا حقوق دو روز کار در هفته علم کنن

  • ناشناس

    چرا آموزشیار که کمترین حقوق میگیره ماهی حدود ۳۵۰۰ باید کمتری افزایش حقوق بدن..؟!
    انصافه..

    • ناشناس

      بله عین انصافه چون بقیه هم همین بدبختی را طی سی سال پشت سر گذاشتند

  • ناشناس

    ایا تا به حال شنیده شده است که حقوق کارمند بانک یا اب افریش داشت است چون حقون هر کارمند ۱۶ کمترین حقوق دارد بدون رسانها و برای معلمان وعده چون مدارس باز میشه وعده دو ماه

  • ناشناس

    مسخره کردید با این خبرهاتون اینهمه اداره و سازمان حقوق پونزده بیست میلیونی میگیرن و هر روز حقوقشون میلیون میلیون اضافه میشه ساز و دهل نمیزنید معلم با ۲۹ سال حقوق داره با کارشناسی ارشد شش و نیم میلیون میگیره ، واقعا حیا کنید این مسخره بازی رو تموم کنید اینهمه بوق زدید دویست تومن به حقوق اضافه کردید هر کی تیترها رو بخونه فکر میکنه معلمها چقدر دارن پول میگیرن و چقدر به حقوقشون اضافه شده ، معلم توی این جامعه بدبخت و بیچاره اس اصلا طرف شغل معلمی نیایید از ما که گذشت شما خودتون رو بدبخت نکنید خداوکیلی بشینید سر چهارراه کاسه بذارید گدایی کنید اوضاعتون از معلمها بهتره و بهتر و بیشتر پول درمیارید

  • ناشناس

    نمایندگان مجلس و مدیران و مسئولین چقدر حقوق میگیرن اموال و حقوقهاشون و اینکه بچه هاشون الان چی کار میکنن و کجا هستن رو درباره اش خبر بنویسید مردم بدونن مسئولینشون هم با فقر!!!!!! و تحریم و نداری دارن دست و پنجه نرم میکنن شرایط زندگیشون و حقوقهاشون مثل معلمها و قشرهای پایین جامعه اس نکنه تحریمها فقط واسه مردم عادی هست و شامل مسئولین و روسا نمیشه ؟! درباره ی اینها خبر بنویسید اگه خبر کم دارید نه اینکه راجع به معلمها که قشر بیچاره ی جامعه هستن هر روز چرت و پرت بنویسید چهار پنج میلیون حقوق معلمها اینهمه خبر نوشتن داره

  • فرهنگی

    سلام
    باور کنید روزهای تعطیلی فرهنگیان با بقیه کارمندان دولت یکی هست فقط چیزی که هست اینه که بقیه کارمندان دولت حقوق روزهای تعطیلشون رو جدای از حقوق اصلی میگیرند استاد دانشگاه هم اگر ۴۰ ساعت کار میکنه که دستشون هم درد نکنه و ما بهشون خسته نباشید عرض میکنیم حتما حقوق ساعتهای اضافی رو دریافت میکنه وگرنه تو کشور ما کسی محض رضای خدا کار نمیکنه.