کد مطلب: ۶۶۰۸۴۷

نتایج ثبت‌نام متقاضیان مسکن ملی کی اعلام می‌شود؟

نتایج ثبت‌نام متقاضیان مسکن ملی کی اعلام می‌شود؟

وزیر راه و شهرسازی برای نتایج پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن از ضرب‌العجل پایان خرداد خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر راه و شهرسازی گفت: ضرورت دارد تا استان‌ها قبل از روزهای پایانی خردادماه نتایج پالایش را نهایی و اعلام کنند تا بعد از اعلام نتایج، روند ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در اراضی تامین شده، آغاز شود.

بر اساس گزارش ایرنا ، نشست بررسی روند پیشرفت تامین اراضی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن امروز ۸ خردادماه به ریاست رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان و مدیران عامل سازمان‌های و شرکت‌های تابعه وزارتخانه در بخش مسکن در ساختمان دادمان برگزار شد.

در این نشست، استان‌ها به شکل وبیناری در جلسه حضور یافتند و از روند تامین اراضی و پیشرفت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خود گزارش دادند.

در این جلسه اعلام شد که اراضی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد طرح طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

زمان اعلام نتایج: پایان خرداد

وزیر راه و شهرسازی گفت: پایان خردادماه جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود. در این جلسه استان‌ها روند تامین اراضی، اجرا و پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن را گزارش می‌کنند.

رستم قاسمی گفت: ضرورت دارد تا استان‌ها قبل از روزهای پایانی خردادماه نتایج پالایش را نهایی کرده و اعلام کنند تا بعد از اعلام نتایج پالایش، روند ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در اراضی تامین شده، آغاز شود.

کلنگ‌زنی ۴۴۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن

عضو کابینه دولت سیزدهم با یادآوری اینکه حدود ۴۴۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن طی ماه‌های گذشته و در دولت سیزدهم کلنگ‌زنی شد، گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی توسعه کلان‌شهرها نیست، بلکه ساماندهی سرریز جمعیتی کلان‌شهرها در شهرهای جدید است که این مورد باید در پالایش‌ها توسط سایر شهرها مدنظر قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد تا سازمان ملی زمین و مسکن با کمک مالی به استان‌هایی که تامین اراضی کرده‌اند در اجرای فونداسیون کمک کند و استان‌ها نیز در این امر اهتمام لازم را داشته باشند.

۸ میلیون مستاجر در کشور داریم

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت برای ساخت واحدهای مسکونی اقشار کم‌درآمد مسئولیت دارد، توضیح داد: در حال حاضر، حدود ۸ میلیون مستاجر و ۸ میلیون جوان در کشور وجود دارد که باید برای این اقشار واحدهای مسکونی مناسب تولید و امکانی ایجاد شود تا طرح نهضت ملی مسکن در استان نیاز بخش عمده‌ای از متقاضیان را پاسخ بدهد.

رستم قاسمی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را امکانی برای اشتغال‌زایی و ایجاد امید در کشور عنوان کرد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن کاری جهادی و انقلابی است و ضرورت دارد تا با این رویکرد کارها انجام بشود.

مصالح سیمان و فولاد در خدمت اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد.

قاسمی وجود کارخانه‌های متعدد سیمان و فولاد در کشور را امکانی برای سرعت دادن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد.

در این نشست همچنین محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی استان‌ها باید حداکثر تا پایان خردادماه پالایش نهایی ثبت‌نام متقاضیان را برای شرط چهارم که سابقه سکونت است انجام بدهند. با توجه به اینکه نهضت ملی مسکن پروژه‌ای متقاضی محور است پالایش نهایی و اتصال متقاضیان به پروژه‌ها ضرورت دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • موسی الرضا وفاپور

    سلام خسته نباشین من یه طلبه پایه ده هستم برا نهضت ملی یک سال پیش ثبت نام کردم هنوز برام پیامکی نیومده شمارو به هرچه می پرستین به فکر این طلبه ها هم باشین نه درامد انچنانی دارن نه سر کاری دارن تشکر از همه.

  • عباس

    باسلام .بعدازنام نویسی پیامک برایم آمده بندج قرمز .رفتم پرند ومدارک را تکمیل کردم ومحضر رفتم وتعهد دادم وبعداز به من گفتن منتظر پیامک باش چندروز پیش واردسایت شدم باکدملی ورمز شخصی دیدم من را رددرخواست زدن حالا باید چکارکنم من الان درخودپرند مستاجرم لطفا راهنمای کنیدضمنا متاهل هم هستم

  • مجتبی

    باسلام بنده الان ۱۰ماه ثبت‌نام کردم نه پیامک آمده نه چیزی چکار باید بکنم من که ۳ نفر هستم کارگر میدان در هفته ۲ بار به زور سرکار میریم کا ر نیست مستاجر مردم هستیم تورا خدا رحم کنید ممنونم راهنمایی کنید لطفا باتشکر

  • ناشناس

    چند ماه هستش که دارن پالایش میکنن خدا میدونه چند سال میکشه که شروع به ساخت کنند،ما که امید مون به خداست چون دولت کوچکترین کاری برایه مستاجرها نکرده نه خواهد کرد

  • گلی

    س آیا الان یاامسال هم ثبت نام میکنن برای مسکن ملی ؟
    من الان میخوام ثبت نام کنم اگه خبر دارین لطفا بگید
    ممنون

  • ناشناس

    باید برید سازمان نظام مهندسی شهرتون

  • منتقد بینوا

    با سلام . ما اولین گروه مسکن ملی زمان رو حانی بودیم ثبت نام کردیم. نزدیک دو ساله ۴۰ واریز کردم .خواهرم شش ماه زودتر از ما ۹۰ ملیون واریز کرده همدان.ولی هیچ دریغ از از یک آجر که رو هم گذاشته باشن!!!!
    برای ما هنوز زمین هم تعیین نشده. نمی دونم چقدر باید انتظار بکشیم .پوله هم بی ارزش شده بچه هامون بزرگ‌شدن و مدرسه رو .ولی باز خبری نشد
    خدا رو‌خوش نمیاد
    مجانی که نمی‌خواهید بدبد .می خواید پولش رو بگیرید ..پس دست بجنبانید.
    فقط طوری بسازید که آوار نشه سر مردم بدبخت😔

  • ناشناس

    ان شاءالله به سامان برسد
    وفقکم الله به دولت امید سیزدهم

  • فردین کرمانشاه

    سلام من یه کارگرم الان اسمم یه شهرستان دیگه درآمده آقای رئیس خواهش میکنم من همه چیزم الان کرمانشاه حداقل ۳۲ سال فقط دوسال توشهرستان بودم الان من تکلیفم چیست

  • هوشیار

    الان دیگه بیخیال مسکن بشیم …که لینکون در نیومده؟؟؟