کد مطلب: ۴۷۵۲۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا بالاخره مسکن ملی افتتاح می‌شود؟

آیا بالاخره مسکن ملی افتتاح می‌شود؟

از فروردین ماه امسال قرار بوده که اولین پروژه‌های مسکن ملی افتتاح و تحولی داده شود اما شش بار به تعویق افتاده و طبق گفته وزیر راه‌وشهرسازی قرار است در مهر ماه انجام شود، آیا بالاخره مسکن ملی افتتاح می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، حدود شش ماه است که وزیر و مدیران وزارت راه‌وشهرسازی وعده افتتاح و تحویل اولین پروژه‌های مسکن ملی را می‌دهند اما هنوز این وعده به سرانجام نرسیده است.

طرح مسکن ملی با هدف ساخت 400 هزار واحد برای دهک‌های متوسط جامعه در شهریور ماه سال گذشته به صورت پایلوت در استان کرمان آغاز و ثبت نام مرحله اول طرح نهایی برای همه استان‌ها از آبان ماه گذشته انجام شد. در پایان مرحله اول حدود ۱۴۰ هزار نفر در کل کشور واجد شرایط شناخته شده‌اند.

ماه‌های فروردین و اردیبهشت

در میانه اسفند ماه گذشته محمود محمودزاده، معاون وزارت راه‌وشهرسازی به ایسنا گفت: اکنون پروژه‌هایی وجود دارند که بالای ۷۰ و بعضا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم ابتدای سال 1399 و در ماه‌های فروردین و اردیبهشت بتوانیم اولین پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن را افتتاح کنیم.

هنوز اولین واحد‌ها افتتاح نشده ولی معاون وزارت راه اعلام کرده کرده که امسال ۴۰۰ هزار واحد این طرح به متقاضیان تحویل می‌شود.(تسنیم / 16 فروردین 99)

ماه‌های خرداد و تیر

این اولین وعده برای افتتاح بود و محمودزاده در پایان فروردین ماه وعده داد که اولین پروژه طرح اقدام ملی تولید مسکن در ماه‌های خرداد و تیر امسال افتتاح و به متفاضیان تحویل داده می‌شود.

سه روز بعد از این اظهارات، وی به ایسنا گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن آماده واگذاری است، تا پایان سال ۱۳۹۸ عملیات ساخت دست کم ۲۱۸ هزار و ۵۲ واحد مسکونی آغاز شده که معادل ۵۴ درصد کل پروژه است.

افتتاح در تابستان

با گذشت دو سوم خرداد ماه خبری از افتتاح نشد و معاون وزارت راه در اظهارنظر جدیدی به مهر گفت: در تابستان امسال اولین افتتاح‌های اقدام ملی مسکن انجام می‌شود که تأثیر جدی بر رونق مسکن خواهد گذاشت.

روزهای پایانی مرداد ماه

یک ماه پس از این موعد، یعنی در روز 20 تیر ماه محمودزاده در گفتگو با تجارت‌نیوز علت افتتاح نشدن این واحد‌ها را اینطور عنوان کرد که این واحد‌ها تقریبا آماده هستند، اما از آنجایی که برخی از استان‌ها از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند منتظر بهبود شرایط بودیم که ظرف چند روز آینده از اولین واحد‌های مسکن ملی بهره‌برداری خواهد شد.

پس از دهه محرم

این وعده نیز عملی نشد و در روز 19 مرداد ماه علت عملی نشدن وعده قبلی اینطور عنوان شد که چون برای افتتاح این پروژه نیاز هست که رئیس‌جمهور حضور داشته باشند، منتظر یک زمانی هستیم که امکان حضور ایشان باشد.

معاون وزارت راه گفت: در این باره هماهنگی‌های لازم انجام شده و احتمالا بعد از دهه محرم این پروژه افتتاح شود.

هفته دولت

وی سپس در روز 25 مرداد ماه گفت: برخی واحدهای طرح ملی مسکن هفته دولت افتتاح می‌شود. افتتاح برخی واحدهای باقیمانده مسکن مهر (حدود 38 هزار واحد) و همچنین طرح ملی مسکن بخشی از برنامه‌های هفته دولت در بخش مسکن است.

افتتاح در ماه آینده (مهر ماه)

بیش از یک هفته از دهه محرم می‌گذرد و وزیر اعلام کرده که اولین سری واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در استان های پیشتاز ماه آینده به مردم تحویل خواهد شد.

در حالی که ساخت 400 هزار واحد و افتتاح اولین پروژه‌های آن پس از گذشت حدود یک سال هنوز به نتایج اولیه هم نرسیده، کمیسیون عمران قرار است طرح دو فوریتی ساخت سالانه یک میلیون واحد تا چهارسال(چهار میلیون واحد) را به صحن مجلس ببرد.

چند روز قبل البرز حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: طرح دو فوریتی برای خانه‌دار کردن اقشار ضعیف‌پذیر آماده شده که براساس آن طی چهار سال آینده برای هر سال یک میلیون واحد ساخته و تحویل متقاضیان داده شود.

در خصوص علت به تاخیر افتادن وعده افتتاح مسکن ملی از وزارت راه‌وشهرسازی سوال شد اما بدون پاسخ ماند، باید دید که آیا وعده وزیر اجرا می‌شود و بالاخره مسکن ملی افتتاح می‌شود؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اونایی که مثل من فقط پول یک چهارم خونه رو دارید بیایید با طرح های خلاقانه بصورت شراکتی در کنار هم برای خودمون و خانوادمون سرپناه بسازیم. بیشتر صاحبخونه ها به خاطر این شرایط بی انصاف شدن. امثال شرایط من کنار هم باشیم و کاری بکنیم.

    • ناشناس

      من هم در کنارتونم، چطور میشه خونه دار بشم، لطفا هدایت کنید

    • ناشناس

      بله منم در کنارتونم

    • ناشناس

      سلام
      دوستان این پیشنهاد پیشنهاد بسیار خوبیه
      باور کنید اگه تعدادی جمع بشید و با هم دیگه بصورت همدل خودتون بصورت خودجوش اینکار را بکنید هیچ نیازی به ثبت نام در این طرح دولت نیست و مدام منتظر وعده های تو خالی دولت باشین
      این روش را ما به اتفاق یه تعدادی از اقوام و آشنایان چندسال پیش در شهرکهای اطراف اصفهان انجام دادیم و بسیار هم موفق بود

  • Saeed

    درست میشه صد سال اولش سخته

  • ناشناس

    سلام متاسفانه وزیر مسکن تا الان فقط شعار داده وعملی دراو مشاهده نشده است.هدف فقط سرگرم کردن مردم ودادن وعده های توخالی است.
    باور کنید کرونا برای این دولت بک نعمت بود.نعمت فقط شعاردادن وبرای مردم یک نقمت بود نقمت محفوظ موندن(از کرونا)

  • ناشناس

    سلام . مرحله دوم اسفند سال۹۸ ثبت نام کردیم چون الان جوابش نیومده. جریان از چه قرار هست.

  • روح الله

    توکل بر خدا.امید ما به خداست

  • ناشناس

    از اسفند ثبت نام کردیم دماوند حالا حذفم کردند مسخره بازیه همش جمع کنین لطفن

  • حسام

    من که پولم نمی رسید مسکن ملی بخرم رفتم و یه قطعه زمین تو پردیس فاز ۴ تعاونی بنیان مسکن بام پردیس خریدم اونم کلا با ۱۷۰ م !!!! چه کاریه آخه پول بدم پای مسکن ملی که معلوم نیست کی تحویل بدن !!

    • پورمند

      ما هم زمین خریدیم از همون تعاونی و توکل برخدا که سود کنیم

  • ناشناس

    من یه زن خودسرپرست هستم و تواین شرایط سخت 40میلیون با قرض و قوله جور کردم ،بااینکه گفته بودن کمیته امداد حمایت میکنه اما دریغ از هزار تومان کمک.حالا میگن هنوز شروع نشده ???

  • علی

    من هنوز در انتظار تاییداستعلام هستم باید چه جوری پیگیری کنم کسی میتونه منو راهنمایی کنه که هر چه زودتربه نتیجه برسم

    • ناشناس

      همسرم حودود پنج یا شش بار به همون دفتری که ثبت نام کرده بود سر زد تا بلخره جواب استعلاممونو دادن