کد مطلب: ۶۰۱۸۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شروع مذاکرات وین عصر امروز/ تیم مذاکره کننده ایران چه کسانی هستند؟

شروع مذاکرات وین عصر امروز/ تیم مذاکره کننده ایران چه کسانی هستند؟

تیم مذاکره کننده ایران روز شنبه به اتریش رسیدند و جلساتی را با نمایندگان روسیه و چین در وین برگزار کردند. مذاکرات اصلی عصر امروز آغاز خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مذاکرات هسته‌ای ایران در وین بعد از ظهر امروز دوشنبه ۸ آذر در هتل کوبورگ شهر وین برگزار خواهد شد. پیش از این قرار بود این مذاکرات در گرند هتل وین برگزار شود.

روز شنبه تیم مذاکره کننده ایران به وین رسیدند و جلساتی دوجانبه و سه جانبه را با کشورهای روسیه و چین و هم چنین با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، انریکه مور، برگزار کردند.

این جلسات غیر رسمی روز شنبه آغاز شد و تا روز یکشنبه ادامه داشت که به منظور آمادگی برای ادامه رسمی مذاکرات وین در روز دوشنبه بود.

به گفته میخاییل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در این مذاکرات، تبادل دیدگاه‌ها در این جلسات برای درک بهتر از موضع جدید تهران مفید بوده است.

ترکیب تیم مذاکره‌کننده ایران در وین

مذاکره کننده page 001

تیم مذاکره کننده ایران به سرپرستی وزیر امور خارجه ایران، علی باقری کنی، شامل افراد زیر است:

-مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصاد: سفیر اسبق ایران در اتریش، چین و روسیه و معاون اسبق اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه

-رضا نجفی، معاون امور حقوقی و بین المللی: سفیر اسبق ایران در آژانس انرژی اتمی و مدیر کل سابق صلح و امنیت بین المللی

-ابراهیم شیبانی، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای راهبردی روابط خارجی: سفیر اسبق ایران در اتریش و رئیس کل اسبق بانک مرکزی

-علی فکری، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری: رئیس اسبق اداره مقابله با تحریم‌ها در وزارت امور خارجه و رئیس اسبق اداره برنامه‌های اقتصادی وزارت امور خارجه

-احمد اسدزاده، سرپرست معاونت بین الملل و بازرگانی وزارت نفت: دبیر سابق کمیته اترژی دبیرخانه شواری عالی امنیت ملی

-غلامرضا پناهی، عضو هیئت عامل و معاون امور ارزی و بین الملل بانک مرکزی: عضو سابق هیئت مدیره و معاون ارزی و بین المللی بانک مرکزی

به گفته وزیر امور خارجه ایران، این مذاکرات حول محور لغو تحریم‌ها خواهد بود. با توجه به دو ساعت و نیم اختلاف در ساعت وین و تهران به نظر می‌رسد این مذاکرات عصر امروز به وقت تهران آغاز شوند.

مذاکرات در حالی آغاز می‌شود که بازارهای طلا ، ارز، سهام ، مسکن و خودرو منتظر نتیجه این مذاکرات هستند و هر گونه خبر جدیدی از آن می‌تواند این بازارها را تحت‌تاثیر قرار دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سعید

    وقتی کیهان گفته توافق نمی شه یعنی توافقی در کار نخواهد بود.

  • محمد

    خداکنه یک فرجی شود ولی من امیدی ندارم، آمریکا که از خداش هست ایران وارد برجام نشود. از داخل هم خب.

  • ناشناس

    موضوع بیشتر شکل یک دادوستد سیاسی – تجاری را بخودش گرفته طرفین البته منافعی دارند که اگر متقابلا رعایت شود حتما در موارد مهمی به توافق میرسند و این کاملا امکانپذیر است. اخبارش را بزودی خواهید شنید .

  • ناشناس

    پیشرفت های خوبی خواهند داشت،البته در چند مورد اختلافاتی وجود خواهد داشت
    (سال ها این جمله رو شنیدیم و باز هم خواهیم شنید)
    پیش بینی میکنم که این جمله رو بگن و دوباره یه مدت طولانی هی مذاکره.هی مذاکره.هی مذاکره………
    آخرش هم کشک………….

  • ناشناس

    خودتون یک کم منطقی و به دور از احساسات فکر کنید. آیا آمریکا فقط صرف اینکه ایران غنی سازی 60 درصد و 20 درصد رو رها کنه، میاد همه ی پول های بلوکه شده رو آزاد کنه، تحریم ها رو برداره و بانک ها با ایران معامله کنند؟ فقط جواب همین سوال رو بدید. مشخصه که جواب نه هست. اینها فقط برای گول زدن ایران اومدن. دوباره میخوان تمام مواد غنی شده رو از چنگ ایران دربیارندو بعدش به نوعی دوباره تحریم‌ کنند کاری که بعد از توافق اولی در دوران اوباما انجام دادند. بنابراین به نظر من هیچ توافقی انجام نمیشه و صرفا این تیم رفته اونجا که بعدا مردم نگند هان آمریکا می خواست توافق کنه، ایرانی ها نرفتند مذاکره. تا 3 ماه دیگه و قبل از نوروز همه می فهمند که توافقی در کار نیست.

  • ناشناس

    تکلیف برجام رو زودتر روشن کنید اگه تحریم ها برداشته بشه که عالیه کاش توافق کنن

  • ناشناس

    من فکر میکنم حتی اگه خوشبینانه ترین حالت رو هم در نظر بگیریم قرار نیست منابع بلوکه شده ما به صورت اسکناس دلار وارد شه.حداکثر اجازه بدن باهاش کالاهایی که اونا میگن و اجازه میدن وارد کنیم.
    این که تحریم ها رو وردارن و ……. من فکر نمیکنم اتفاق بیافته.نه فقط ایران بلکه کشورهای همسایه شرق ( افغانستان) و غرب (ترکیه) ما رو هم دارن به عقب میبرن اونوقت خیلی بعیده بخوان تسهیل کنند پیشرفت ایران رو و شرایط رو مساعد کنند.
    منافع غرب و روسیه و چین و …… تو عقب موندگی ماست.
    فرار مغزها
    فرار سرمایه ها
    مفت خریدن منابع نفت و گاز ما
    و ………
    حتی همسایه های ما راضی به پسرفت ما هستن.اگه ایران رونق بگیره کی میره امارات یا ترکیه.
    اگه ایران قوی بشه آذربایجان چجوری شاخ و شونه بکشه
    متاسفانه نفع دنیا تو پسرفت و عقبگرد ماست و ما به تنهایی نمیتونیم جلو دنیا واستیم همونطوری که هیچ کشوری نتونسته تو تاریخ.

  • میراب عطش

    متاسفانه ایران از فرصت برجام نتوانست استفاده برد و صرفا مثل کودکی عمل کرد که به یکباره دسته اسکناسی را می یابد. اگر ایران در آن سال‌ها، پول هنگفت حاصله از برجام را در صنایع زیربنایی و همچنین ایجاد اشتغال و به روز رسانی تکنولوژی صرف می‌نمود امروز هیچ نیازی به توافق نداشتیم و به سوی موفقیت گام بر می داشتیم اما عملکرد مدیران در قبال آن ثروت بادآورده بحدی حقیرانه بود که امروز همچنان گرفتار توافق و… هستیم. با اینحال با توجه به خواسته های غرب که تماما با یکدیگر عجین شده مثل aftf و انرژی هسته ای و صنایع موشکی، هیچ امیدی به توافق نیست