کد مطلب: ۴۶۵۱۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دستورالعمل وام اجاره مسکن به بانک مسکن نرسید!

دستورالعمل وام اجاره مسکن به بانک مسکن نرسید!

در حالی که روحانی وعده داده از هفته آینده وام ودیعه ۵۰ میلیون تومانی به مستاجران تهرانی داده می‌شود. هنوز هیچ دستورالعملی در این باره به بانک مسکن ابلاغ نشده است.

به گزارش تجارت نیوز، پس از تعیین میزان درصد افزایش قیمت در اجاره‌بها و ودیعه از سوی دولت، سیاست حمایتی دیگری با عنوان «تسهیلات کمک ودیعه مسکن» در شرف اجرایی شدن است.

یکم مرداد ماه رئیس جمهور وعده وام ودیعه مسکن را داد و تاکید کرد که این وام نه تنها در ماه جاری بلکه با آغاز هفته آینده پرداخت می‌‌شود. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز از بانک مسکن نشان می‌دهد که این بانک تا تاریخ پنجم مردادماه هیچ دستورالعملی یا ابلاغیه‌ای در این باره دریافت نکرده است.

روابط عمومی بانک مسکن در پاسخ به درخواست تجارت‌نیوز برای گفتگو با مسئول مربوطه در این بانک گفت: هنوز هیچ دستورالعملی به بانک مسکن ابلاغ نشده است. ممکن است ابلاغ دستورالعمل ودستورات مربوطه حتی مدت طولانی به طول بینجامد. ممکن است همین چند دقیقه بعد از هم صحبتی من با شما دستورالعمل به ما ابلاغ شود و ممکن است چند ماه دیگر هم طول بکشد. برای ما قابل پیش‌بینی نیست.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن نیز در گفتگو با تسنیم از نهایی‌شدن دستورالعمل پرداخت کمک‌ودیعه مسکن طی روز گذشته، پنجم مرداماه، خبر داده است.

وی با بیان این که روز یکشنبه دستورالعمل پرداخت وام ودیعه مسکن توسط بانک مرکزی نهایی می‌شود، تصریح کرد: پرداخت وام ودیعه مسکن از دو هفته آینده آغاز می‌شود و برای عملیاتی کردن این برنامه، مهلت ثبت‌نام تمدید نخواهد شد. ضمنا در طرح دولت برای حمایت از مستأجران برنامه‌ریزی شده است از ظرفیت تمام بانک‌ها برای پرداخت کمک‌ودیعه مسکن استفاده شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.