کد مطلب: ۴۴۷۱۱۲

اعلام زمان پیش فروش K۱۲۵ کراس اوور جدید ایران خودرو

اعلام زمان پیش فروش K۱۲۵ کراس اوور جدید ایران خودرو

چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ماه ۹۸، محصولات جدید ایران‌خودرو و سایپا با حضور رئیس جمهور رونمایی شدند. در میان این خودروها، کراس‌اور یا شاسی‌بلند منتسب به ایران‌خودرو وجود نداشت و فقط سایپا نمونه‌ای ارتقا یاقته براساس پلت فرم مشترک با رهام را معرفی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از سایت طلا، براساس شنیده‌های متعدد، طی روزهای آینده ایران‌خودرو اقدام به پیش‌فروش یک خودرو شاسی‌بلند با کد K125 خواهد کرد.

البته می‌توان اطمینان داشت این محصول، یک کراس‌اور اندازه کوچک، مشابه پژو ۲۰۰۸ و ام وی ام X22 باشد. به هر صورت، مشکلات ایران‌خودرو برای عمل به تعهدات خود، فراتر از پیش‌فروش‌های قبلی است و تحویل به موقع خودروهای فروخته شده تا اواسط سال ۱۴۰۰ نیز، مبهم به‌نظر می‌رسد.

حالا نقدینگی موجود در میان مردم و بازار انحصاری کشورمان، برای ایران‌خودرو فرصت مناسبی فراهم کرده است تا محصولی ناشناخته و کاملا جدید را احتمالا با قیمت و شرایط نامعلوم، پیش‌فروش کند.

طی سال‌های گذشته، خودروسازان داخلی بارها موفق به جذب سرمایه‌های مردم شدند و پس از ابراز ناتوانی از تحویل بعضی تولیدات، خریدار را مجبور به تبدیل و تعویض محصول مورد نظر کردند. با این اوصاف، شرکت در طرح پیش‌فروش خودروهای ناشناخته و کاملا جدید ایران‌خودرو و سایپا، اقدامی هیجانی و پرریسک به‌نظر می‌رسد.

احتمالا، پیش‌فروش این خودرو طی روزهای آینده انجام خواهد شد.

کراس اوور

بعضی منابع خبری، K125 ایران‌خودرو را مجهز به پیشرانه‌ی توربو شارژ TC7 معرفی کرده‌اند که نمونه‌ی بهینه‌سازی شده از EF7 است. این موتور جدید با حجم ۱/۶ لیتر، قدرت ۱۷۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند.

دیگر موضوع جالب درباره‌ی K125، طراحی خودرو با نظارت شرکت پینین فارینا است که از مراکز مشهور در این زمینه محسوب می‌شود؛ اما باتوجه به تحریم‌های خارجی، می‌توان مطمئن بود ارتباط پینین فارینا و ایران‌خودرو حداقل طی دو سال اخیر به کلی قطع شده باشد.

خودروی K125 ایران‌خودرو قرار است، یکی از کامل‌ترین مدل‌های ساخت داخل از نظر امکانات رفاهی و ایمنی باشد.

کروز کنترل، صندلی برقی راننده، کنترل ارتفاع صندلی راننده، خروجی برق ۱۲ ولت، درگاه USB و ۳/۵ میلی‌متری AUX، بلوتوث، سیستم صوتی ۶ اسپیکر (۲ عدد جلو، ۲ عدد عقب و ۲ توییتر)، کامپیوتر سفری، باربند، قفل مرکزی، نمایشگر وضعیت دنده، دماسنج، سانروف، چراغ رانندگی در روز، دوربین عقب، سیستم تهویه خودکار دوگانه، آینه با گرم‌کن برقی و تاشو، شیشه‌ی دودی، ناوبری ماهواره‌ای، صفحه‌نمایش لمسی، صندلی‌های تمام چرم، سیستم کمکی پارک، بالابر خودکار پنجره‌ها، نورپردازی LED کابین و تنظیم ارتفاع صندلی سرنشین کنار راننده، امکانات احتمالی K125 در نسخه‌های مختلف هستند. این خودرو با سیستم‌های ترمز ABS، EBD،EBA همراه کیسه‌های هوا در جلو و طرفین کابین، نگه‌دارنده‌ی صندلی کودک، حسگر فشار باد لاستیک، نشانگر اخطار کمربند ایمنی و ایموبلایزر تولید خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بشنو ولی باور نکن همشون چرت میگن فقط مردم بیچاره سر کار گذاشتن

  • رایان

    وقتی باپژو۲۰۰۸ مقایسه میشه یعنی بالای ۲۰۰ملیونه?

  • محمد ????????????????

    عالی ولی زمان نوشتن

  • ناشناس

    اگه با پژو ۲۰۰۸ مقایسه کنیم قیمتش چقدر ها حداقل ۳۰۰ هست

  • علی

    اخه ایران خودرو این کراس اوور کجایش شبیه پژو 2008 است . اگه خوب قت کن ایران خودرو ببین این شاسی بلند نمای بیرونی اش کاملا از طرح پیچیده ام وی ام x 22 است و فقط داخل داشبورت این کراس اوور با پژو 2008 شباهت دارد آن از از نمونه نسل اول 8 سال پیش به جای نمونه امروزی جدید یعنی نسل دوم 2008 موتور هاتون کاملا از ام وی ام 315 نسل اول صراحی شده به اسم ef7 آلمان آخه چرا انقدر حق مردمو میخورید همین کار میکنید مردم سراغ خودرو های خارجی میر ن ضمناً مردم دیگر از خودروهای پلتفرم چینی و فرانسوی خسته شدن و دنبال پلتفرم های خودروهای المان و ژاپن و آمریکا هستند نه پلتفرم های خودروی های آشغال درجه 3 چینی و فرانسوی

  • Sam

    تولید همه قطعات داخل کشور هستش. اما قیمت برابر بوگاتیه م. خدایا ما کی میتونیم خودمون تولید کنیم محتاج کسی نباشیم که پول هنگفت بدیم واسه ماشین خارجی. چون خودمون تونسیم تولید کنیم قیمتش میره بالا خب کی بخره. اونی که نداره حتما بره پراید بخره. لعنت به گرونی

  • مهدی

    اگه دقت کنین این دقیقا پژو 2008 هست که فقط چراغ پشتش عوض شده تازه اگه با فتوشاپ عوض نکرده باشن خوبه

    • ناشناس

      اره

    • ناشناس

      حق با شماست

  • ناشناس

    بد نیستش اگه واقعی باشه یک شاستی بلند هم میگفتن ساختن هنوز که ما ندیدیم

  • ناشناس

    قیمتشچنده

  • ناشناس

    با سلام
    وقتی این تولید ایران خودرو هست خب در وسع مردم ایران قیمت بذارن تا مردم ایران بتونن سوارش بشن و لذت ببرن و کمکی بشه برا افزایش تولیدات داخلی و رونق اقتصادی کشور خودمون.
    وگرنه میریم با قیمت بالا خودرو خارجی میگیریم دیگه …

    • رضا ف م

      سلام
      متاسفانه قیمت این خودرو بالای 450 میلیون پیش بینی شده و با توجه به افزایش های 6 ماهه که در سال دوبار میدن باید حدود 550 میلیون تومن حساب کنید. واقعا بی انصافیه
      با تشکر