خبر مهم:

کد مطلب: ۳۰۶۳۶۶

گزارش میدانی تجارت‌نیوز از بازار ارز

زمزمه‌های ارزانی در بازار ارز/تب فروش دلار، بازار را فرا گرفت

زمزمه‌های ارزانی در بازار ارز/تب فروش دلار، بازار را فرا گرفت

گزارش میدانی از بازار ارز حاکی از ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار فردوسی است. به طوری که امروز شنبه تب فروش (نه خرید) دلار بالا بود و هر دلار بین 17 هزار و 200 تومان تا 17 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسید. برخی صرافی‌ها نیز برخلاف روزهای قبل با تنها با ارائه کارت ملی حاضر به فروش دلار بودند اما اکثرا تمایل به خرید نداشتند.

دلالان در گوش یکدیگر قیمت‌ها را زمزمه می‌کنند. زمزمه‌هایی که نشان می‌دهد قیمت دلار نسبت به اواخر هفته قبل (روز چهارشنبه) کاهش محسوسی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که چهارشنبه هفته گذشته دلار وارد کانال 18 هزار تومان شد. روز بعد از آن یعنی پنجشنبه، مقدار اندکی کاهش یافت و دوباره به کانال 17 هزار تومان بازگشت.

اما بررسی‌های میدانی امروز (شنبه) تجارت‌نیوز حاکی از ادامه روند کاهشی نرخ دلار در بازار فردوسی دارد. ساعت 12 ظهر شنبه فرد میانسالی مقابل یکی از صرافی‌های میدان فردوسی در پاسخ به یکی از خریداران دلار می‌گوید: «هر دلار را 17 تا 17 هزار و 100 تومان می‌فروشم.» دلال دیگری قیمت فروش هر دلار آمریکا را 17 هزار و 200 تومان اعلام می‌کند.

اما خرید دلار چندان رونق ندارد و نرخ‌های اعلام شده برای خرید دلار بین 16 تا 16 هزار و 500 است. این در حالی است که روز چهارشنبه هفته قبل تب خرید دلار بسیار بالا بود و قیمت‌ها لحظه‌ای دچار تغییر می‌شد.

زمزمه‌های افراد با یکدیگر نشان می‌دهد که امروز تب فروش دلار بالا است. فردی که عنوان می‌کند دلال نیست به خبرنگار تجارت‌نیوز می‌گوید: «من از صبح ساعت 10 تا الان اینجا هستم اما کسی دلار نمی‌خرد. حتی صرافی‌ها هم نمی‎خرند و بیشتر می‌فروشند.»

از طرفی تابلوی صرافی‌ها هم از کاهش محسوس قیمت دلار نسبت به روز چهارشنبه هفته قبل نشان دارد و گویا روند کاهشی روز پنجشنبه تقریبا ادامه داشته است. تابلو صرافی‌ها نرخ فروش هر دلار آمریکا را نرخی بین 16 هزار و 850 تا 17 هزار و 50 تومان اعلام کرده‌اند.

بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که امروز نسبت به اواخر هفته قبل بازار تقریبا راکد است. هر چند که تب فروش دلار بیشتر از خرید آن است. یکی از دلالان به خبرنگار تجارت‌نیوز می‌گوید: «قیمت دلار ریخته، امروز بازار راکد است. در حالی که چهارشنبه اینجور نبود. به نظرم فعلا چند روز اینجور باقی خواهد ماند. هر چند امروز فروش دلار نسبت به خرید دلار خواهان بیشتری دارد. الان صرافی‌ها برخلاف چند روز قبل به راحتی دلار می‌فروشند، این در حالی است که اکثرا خرید ندارند.»

با شنیدن اظهارات این دلال، خبرنگار تجارت‌نیوز به چند صرافی مراجعه می‌کند. صرافی‌هایی که روز چهارشنبه به سختی دلار می‌فروختند و در صورت فروش نیز اعلام می‌کردند که تنها با در دست داشتن ویزا و بلیط دلار می‌فروشند، اما امروز برخی از آنها حتی بدون ویزاو بلیط نیز دلار می‌فروشند.

یکی از صرافی‌ها می‌گوید: «با همین نرخی که بر روی تابلو زده‌ایم دلار می‌فروشیم.» این مسئول صرافی در پاسخ به این سوال که آیا نیاز به بلیط یا ویزا هست، می‌گوید: «خیر با کارت ملی هم می‌فروشیم. هر وقت خواستین کارت ملی، کارت عابر بانک و خودتون شخصا مراجعه کنید.»

هرچند که برخی از صرافی‌های دیگر طبق روال روزهای قبل اعلام می‌کنند که تنها با در دست داشتن ویزا و بلیط حاضر به فروش دلار هستند.

رفته رفته قیمت‌ها برای فروش بالاتر می‌رود و دلالان در ساعت 13 و 30 دقیقه، هر دلار آمریکا را با نرخ 17 هزار و 500 تومان می‌فروشند. فروش نیز نسبت به یک ساعت قبل کاهش محسوس داشته و برخی از فروختن دلار امتناع می‌کنند که نشان از روند افزایشی قیمت آن دارد. هر چند که این افزایش همانند هفته قبل چندان چشمگیر نیست. در مجموع نیز تا لحظه انتشار این گزارش، نرخ دلار با 213 تومان (1.21 درصد) کاهش به عدد 17 هزار و 326 تومان رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    داداش یه جوری نوشتی تب گفتم دلار اومد زیر 15
    خودتم آخرش نوشتی یک و نیم به بعد دیگه کسی دلارشو نمی فروخت
    […]

  • صرافی قدس

    من خودم تو صرافی کار میکنم ترفند دولت بود که قیمت دلار بره بالا،دیشب همتی و چند تا اقتصاد دان جلسه داشتن مواظب باشین ضرر نکنین ما اصلا خرید نداریم بگو مگوس که قیمت تا ٨ و نیم بیاد پایین که تا این مبلغ قطعیه ولی پایینترم شاید بیاد

  • ناشناس

    بله نزخ رشد اقتصادی و همه و همه دست دولت هاست، نرخ ها رو میبرن بالا و میارن پایین، امشب قراره اعلام بشه ایران با نرخ 8 درصد رشد میکنه!! فردا میخان قیمت لاستیک ماشین رو 99درصد کاهش بدن!! صادرات نفت شده 1 میلیون بشکه، چند روز دیگه با گونی باید دلار بیارن تازه اگر بخرن. پراید هم قرار بشه دوباره 19000000 تومان چونکه دلار رو نصف میکنن.

  • اس

    زمزمه‌های ارزانی در بازارتو ایران ارزانی.سیب زمینی برای خوک هست6تومان
    کارگر دیگه زمین شو می خورهکجاست.