کد مطلب: ۱۳۴۰۵۸

زودرس شدن محصولات کشاورزی با فیلم‌های پوشش گلخانه‌ای

زودرس شدن محصولات کشاورزی با فیلم‌های پوشش گلخانه‌ای

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر نقش فیلم‌های پوشش گلخانه‌ای در زودرس شدن محصولات کشاورزی گفت: با توسعه این روش از میزان علف‌های هرز در سطح زیرکشت کاهش می‌یابد و در آب مصرفی کشاورزان نیز صرفه‌جویی به عمل می‌آید.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدعلی طهماسبی امروز در هم‌اندیشی اجرای استاندارد فیلم‌های پوشش گلخانه اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های امروز متخصصان بخش کشاورزی موضوع تبخیر آب است. میزان بارندگی‌ها در مناطقی از کشور 3 هزار میلیمتر و در برخی مناطق کم است بنابر این باید به موضوع تبخیر بیشتر توجه کرد.

وی افزود: در این شرایط باید از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های روز بخش کشاورزی برای کنترل مصرف آب و تبخیر آن استفاده کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی چند موضوع مهم را دنبال می‌کند که یکی از آنها فیلم‌های پوشش گلخانه‌ای است.

طهماسبی تصریح کرد: طرح ساماندهی و آبیاری بخش کشاورزی و توسعه گلخانه‌ها در این بخش در دستور کار قرار دارد و به دنبال انتقال سبزی و صیفی و جالیزی و محصولات آب‌بر به گلخانه هستیم.

سطح زیر کشت گلخانه‌ها به 11 هزار هکتار می‌رسد

وی با بیان اینکه در سال 96، 11 هزار هکتار محصولات کشاورزی در گلخانه تولید می‌شود، گفت: در برنامه ششم توسعه این رقم به 16 هزار هکتار می‌رسد و باید در نظر داشت که در سال 91 سطح زیر کشت گلخانه‌های کشور 8 هزار هکتار بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در برنامه چشم‌انداز نیز 48 هزار هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌ها خواهد بود و توسعه این امر زمینه مناسبی برای استفاده از فیلم‌های پوشش پلیمری است.

استفاده از فیلم‌های پوشش گلخانه‌ای باعث زودرس شدن محصولات کشاورزی می‌شود

طهماسبی ادامه داد: استفاده از این فیلم‌ها باعث می‌شود محصولات کشاورزی نظیر سبزی و صیفی و محصولات جالیزی پیش‌رس شود و در نتیجه کشت‌ها و تولیدات کشاورزان در زمان کوتاه‌تری به نتیجه برسد و سریع به بازار انتقال یابد.

وی با اشاره به لزوم استانداردسازی فیلم‌های پوشش گلخانه‌ای گفت: این تولیدات باید استانداردسازی لازم درباره آنها صورت گیرد و به هر کسی اجازه تولید آن را ندهیم که در این راستا بازار مصرف نیز توقع خود را بالا خواهد برد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت تخصصی‌سازی تولید فیلم‌های پوشش گلخانه‌ای گفت: این محصولات باید به صورت متنوع و براساس اقلیم منطقه تولید شود به طوری که کیفیت تولید فیلم پلیمری که در جنوب مورد استفاده قرار می‌گیرد با شمال کشور باید متفاوت باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.