
زیست پذیری در تهران به شدت پایین است
|
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: زیستپذیری در کلان شهر تهران از نظر آلودگی هوا، ترافیک، ناکآرامدی زیرساخت ها، عدم ایمنی سکونتگاه ها و سایر مولفه های کیفیت زندگی به شدت در مخاطره قرار دارد.محمدسعید ایزدی اظهار کرد: بررسی ها و مشاهدات عینی ما از بافت های ناکارآمد شهر تهران نشان میدهد شاخص های کیفیت […]
وی افزود: بخش های قابل توجهی از کلان شهر تهران هم اکنون در بحرانیترین شکل کیفیت زندگی قرار دارد و زیستپذیری در این شهر از نظر آلودگی هوا، ترافیک، ناکآرامدی زیرساخت ها، عدم ایمنی سکونتگاه ها و سایر مولفه های کیفیت زندگی به شدت در مخاطره قرار دارد.
ایزدی خاطرنشان کرد: هفته پیش طی بازدید از یکی از محلههای قدیمی تهران به عینه شاهد بروز بزه ها و آسیب های اجتماعی بودم که متاسفانه شرایط نامطلوبی را برای ساکنان شریف این مناطق بوجود آورده است.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری، به اهمیت نقش نهادهای اجتماعی و رسانهها برای حل معضل کیفیت زندگی در شهرها اشاره و تصریح کرد: برنامههای بهسازی بافتهای ناکارآمد شهری زمانی می تواند موفق باشد که تبدیل به یک خواست اجتماعی شود و قطعا اگر دولت، شهرداریها و دستگاههای ذیربط تمام انرژی و پول خود را به کار بگیرند در مقابل آنچه نهادهای اجتماعی می توانند انجام دهند بسیار ناچیز است.
ایزدی ادامه داد: با برگزاری نشستهای تخصصی با عنوان حق بر شهر تجربه های ارزشمند سازمان های مردم نهاد را مورد بررسی و حمایت قرار داده ایم.
به گزارش ایسنا،معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود 19 میلیون نفر جمعیت ساکن در محدوده ها و محلات ناکآرامد شهرهای کشور که در بدترین شرایط ممکن زندگی میکنند تاکید کرد: امروزه نقش رسانهها برای ایجاد همگرایی در جهت نوسازی بافتهای فرسوده بیش از پیش اهمیت یافته است. مردم توسط رسانه با ما همراه می شوند و می توانند حق اصلی را طلب کنند آن موقع ما بیش از گذشته پاسخگو می شویم. اما در این شرایط هیچ مطالبهای وجود ندارد.