کد مطلب: ۱۳۷۶۷

ز طرط

طرطزر مجلس وارد عمل می شود؛ اجرای اختصاص  20 در‌صد  از قیمت گازوئیل به صورت عوارض  به منظور توسعه راه‌آهن   طبق ماده 70 قانون بودجه 94  مبنی بر الزام اختصاص  20 در‌صد  از قیمت گازوئیل به صورت عوارض  به منظورتوسعه راه‌آهن و نگهداری از راه‌های کشور بایداجرایی شود ومجلس به عنوان نهاد قانون گذار؛

طرطزر

مجلس وارد عمل می شود؛
اجرای اختصاص 20 در‌صد از قیمت گازوئیل به صورت عوارض به منظور توسعه راه‌آهن
طبق ماده 70 قانون بودجه 94 مبنی بر الزام اختصاص 20 در‌صد از قیمت گازوئیل به صورت عوارض به منظورتوسعه راه‌آهن و نگهداری از راه‌های کشور بایداجرایی شود ومجلس به عنوان نهاد قانون گذار؛ اجرایی شدن این مهم را به طور جدی پیگیری می کند.
محمد علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان این مطلب گفت: صنعت ریلی یکی از کم هزینه ترین و پربازده ترین خطوط مواصلاتی کشور در حوزه بار و مسافر است و همین مزیت ها دلیل محکمی است تا تلاش شود هرچه سریعتر مراحل احداث مسیر های جدید و همچنین دوخطه کردن خطوط در راستای افزایش ظرفیت آنها را فراهم کرد.
وی افزود:هرچند اجرای کامل این موارد هزینه های قابل توجهی دارد اما نتایج و دستاوردهای حاصل از آن مقرون به صرفه است و میتواند به عنوان شاهراه مواصلاتی شرق به غرب و شمال به جنوب مدنر باشد و به واسطه آن بتوان حجم جابه جایی کالا و بار را افزایش داد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات خوب و قابل توجهی در این حوزه صورت گرفته اما عقب ماندگی ها دراین حوزه در طول سالیان متمادی زیاد است که بخشی از آن تبدیل خطوط تک خطه به دو ویا چند خطه است.
رئیس کمیسیون اصل 90با اشاره به مشکلاتی مانند کمبود اعتبار و تولید ریل در کشور خاطرنشان کرد: عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز از جملع موانع پیش روی توسعه ریلی است که با وجود تصویب قوانین هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
پور مختار در خصوص عدم اجرای ماده70 قانون بودجه مبنی بر الزام اختصاص 20 در‌صد از قیمت گازوئیل به صورت عوارض به منظورتوسعه راه‌آهن و نگهداری از راه‌های کشور گفت: با تلاش وزارت راه و شهرسازی ؛ نمایندگان مجلس این موضوع را به تصویب رساندند اما ‌قانون مذکور باید توسط وزارت نفت‌ اجرا شود.رئیس کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه درحال حاضر 170 قطار باری به خاطر همین مشکلات مربوط به سوخت متوقف شده است خاطرنشان کرد: این مهم طبق قانون بایداجرایی شوداما به نظر می رسد تعامل ومذاکره لازم بین دو وزارت خانه راه و شهر سازی و وزارت نفت باید صورت گیرد. ضمناینکه مجلس به عنوان نهاد قانون گذار اجرایی شدن این مهم را به طور جدی پیگیری می کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.