کد مطلب: ۶۶۶۹۱۱

ساختمان عدالت ۲ در ۳۰۰ دستگاه اهواز تخلیه شد/ ساکنان چادرنشین شدند

ساختمان عدالت ۲ در ۳۰۰ دستگاه اهواز تخلیه شد/ ساکنان چادرنشین شدند

طی روزهای گذشته ساکنان ساختمان عدالت ۲ یا همان ۳۰۰ دستگاه اهواز از ترس خراب شدن ساختمان بر سرشان در گرمای ۵۰ درجه، در خیابان چادر زده و آواره شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد خانچی گفت: ساختمان عدالت ۲ منطقه ۳۰۰ دستگاه اهواز از سال ٨٧ پروانه گرفت و تا سال ٩٢ با بررسی‌هایی که انجام شد اکثر قسمت‌های آن به اتمام رسید.

به نقل از خبرنگاران‌جوان ، بخش‌های دیگر شامل نازک کاری، جانپناه‌ها، حفاظ و نرده، ایمن سازی راه پله‌ها، انشعابات ایمن گاز و برق برای این ساختمان انجام نشده و دارای تاییدیه از نظام مهندسی نیست و شهرداری برای آن پایان کار صادر نکرده است.

او می‌گوید: پایان کار ساختمان مجوز بهره‌برداری از یک بنای مسکونی است و به دلیل اینکه این ساختمان دارای پایان کار نیست شرایط لازم را برای بهره‌برداری نداشته و با بررسی‌های انجام شده، شهرداری نیز هیچگاه مجوز بهره‌برداری ساختمان را در طول این سال‌ها صادر نکرده است.

به گفته خانچی در حال حاضر مشکلات بهره‌برداری ساختمان جدی است و نشت آب به زیر زمین آن باید متوقف شود، چاله آسانسور و نورگیر‌ها برای جلوگیری از سقوط افراد ایمن سازی و پس از آن باید توسط یک شرکت واجد صلاحیت بررسی و سپس برای آن برنامه ریزی شود.

این مقام مسئول گفت: اقداماتی که تاکنون انجام شده شامل، تشکیل جلسه ستاد بحران در فرمانداری اهواز و استانداری خوزستان و استعلام دستگاه قضا از راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی در مورد وضعیت ساختمان، بررسی‌های کارشناسی توسط کارشناسان این دستگاه، ارزیابی وضعیت ساختمان است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان اقداماتی به سرعت انجام می‌شود تا ساختمانی که قابلیت بهره‌برداری ندارد را به یک شرایط امن و ایمن تبدیل کرده و در آینده تحویل مردم شود.

مالک نیز باید متعهد شود و دستگاه‌های قضایی نیز وی را ملزم به انجام این اقدامات خواهند کرد. مسئولان مربوطه بر کیفیت کار نظارت خواهند کرد.

طی روزهای گذشته ساکنان ساختمان عدالت ۲ یا همان ۳۰۰ دستگاه اهواز از ترس خراب شدن ساختمان بر سرشان در گرمای ۵۰ درجه، در خیابان چادر زده و آواره شده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حداقل از روی انسانیت ساکنان آواره سیصد دستگاه که در چادر وهوای شصت درجه هستند ببریدشون تو مدارس مساجد اسکانشون بدهید بجای مردن با آوار از گرما نمیرند

  • یوسف

    سلام . قبل از هرچیزی استاندار باید مالک این ساختمان و پیمانکارش را ملزم کند برای این خانواده ها جای مشخص کنند .

  • ناسا

    خوب کار کردید تخلیه کردید .اینم مثل ساختمان آبادن نشه .دولت باید هرکسی که اینجوری ساختمان میسازه رو بزاره بسازه بعد وقتی آماده شد قبل از اینه کسی باید توساختمان دستور تخریبش رو بده که درس عبرت بشه .بعد مردم میگن شهرداری تا یکی میخواد ساختمان بسازه میاد میگه پروانه ساختت کجاست میخواد یه پولی بخورن مامورای شهرداری نه عزیز بخاطر همین مسائل که میان البته ناگفته نماند بعضی جاها ماکار میکردیم مامور شهرداری با یه پول ناچیزی بی خیال میشدمیگرفت ومیرفت .ولی دولت بایداجازه نده همچنین افرادی تواین سیستم خطا کنن که باید بازم هم بگی متاسفانه دولت !

  • ناشناس

    این عکس مربوط به ساختمان نیست واینکه اگر پایان کار نداره چطور سند صادر شده که اکثرا روی واحدها وام گرفتند

  • ناشناس

    نکته مهمتر اینکه این ساختمان یکبار قبل از اینکه کسی ساکن بشه فرو ریخته دوباره شروع به ساختش کردن با این وجود باز هم نظارتی روی این ساختمان بزرگ نبوده

  • ناشناس

    مگه فامیل ندارن بدن خونشون گناه دارن تو این گرما نشستن

  • ناشناس

    یعنی اگر نازک کاری انجام و هزینه انشعاب برق و گاز و آب پرداخت میشدند ساختمان مجوز بهره برداری میگرفت،با این اشکالات چطور اجازه ساخت داده شد؟الان من چهار تا آجر جلو خونه خودم بزارم هزار نفر خبر میدن به شهرداری و صدتا جریمه میاد برام بعد اینجوری ساختمان میسازند و هیچی توش نیست؟مردم مطلع و دانا هستند

  • الهام

    آخی

  • ناشناس

    اصلا با این تفاسیر ساختمان از پایه ضعیف است وباید فکر اساسی به حال صاحبان این ساختمان کرد تعاونی یا ساختمان را تخریب واز نو بسازد یا اینکه پول معینی به مردم بدهند تا مردم بتوانند برای خود خانه بخرند

  • ناشناس

    ای بابا نصف تهران کرج نا ایمن بود و شده کجای کارین