کد مطلب: ۲۲۸۹۹۵

ساخت اتوبان تهران به دریای مدیترانه برای صادرات کالا

ساخت اتوبان تهران به دریای مدیترانه برای صادرات کالا

روزنامه القدس العربیه در سرمقاله خود نوشت که مقامات ایرانی با مقامات بغداد و دمشق قرارداد ۲ جانبه‌ای را برای احداث جاده‌ای از تهران به دریای مدیترانه به‌منظور صادرات کالاهای ایرانی احداث می‌کنند.

ایران قصد دارد که اتوبانی را به طول 1700 کیلومتر احداث کند که تهران را به شهرهایی در عراق، سوریه و لبنان متصل می‌کند و به عبارت دیگر راه دسترسی ایران را به دریای مدیترانه فراهم می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته این روزنامه عربی، مقامات ایرانی قراردادهای دو‌جانبه‌ای را در جهت احداث جاده‌ای به طول 1700 کیلومتر با مقامات بغداد و دمشق به امضا رسانده‌اند.

انتظار می‌رود که این پروژه در ظرف 2 سال به پایان برسد. این اتوبان، تهران را به بنادری در سوریه و لبنان و همچنان پایتخت‌های آنها متصل می‌کند؛ ضمن اینکه برآورد می‌شود که کاربرد اولیه آن به عنوان مسیر ترانزیت کالاهای ایرانی به بنادری در دریای مدیترانه به منظور صادرات آنها به مقاصد مختلف جهان باشد.

همچنین تاکنون بودجه این پروژه افشا نشده است؛ اما بر‌اساس تازه‌ترین برآوردها انتظار می‌رود که هزینه آن ظرف 5 سال بعداز راه‌اندازی بازگردد. البته مقامات ایرانی تا کنون اظهار نظر رسمی در اینباره نکرده‌اند.

منبع: ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.