کد مطلب: ۲۱۷۲۲۶

سازمان جنگل‌ها و ارتش از خاک کشور محافظت می‌کنند

سازمان جنگل‌ها و ارتش از خاک کشور محافظت می‌کنند

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: امروز ارتش با ایجاد امنیت در خاک کشور و سازمان جنگل‌ها با ایجاد پوشش گیاهی در کنار یکدیگر از خاک کشور محافظت می‌کنند.

خلیل آقایی افزود: رهبر معظم انقلاب بیشترین تاکید را بر حفظ جنگل‌ها و مراتع دارند و ایشان حفاظت خاک را مهمتر از حفاظت آب برشمردند زیرا برای تشکیل یک سانتی‌متر خاک صد سال زمان نیاز دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برای مدیریت، حفظ و احیای منابع طبیعی را امری ضروری خواند و گفت: گستره کار در منابع طبیعی بسیار وسیع است و سازمان به تنهایی قادر به حفاظت از منابع طبیعی نیست از این‌رو چاره‌ای جز مشارکت مردم نداریم. ­

آقایی افزود: بسیار جای خوشبختی است که امروز نیروهای مسلح کشور در مسئولیت‌های اجتماعی و سرسبزی ایران عزیز تلاش می‌کنند و ما این آمادگی را داریم که عرصه در اختیار شما قرار دهیم ­و پس از کاشت درخت، محل درختکاری را بنام ارتش نامگذاری­ و حفاظت آن را به ­شما واگذار کنیم.

جایی رزمایش انجام می‌دهیم که هیچ درختی آسیب نبیند

سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمین ارتش در مراسم روز درختکاری گفت: ارتش اصل کار را بر ولایت محوری قرار داده و سعی داریم دنباله‌‌روی اقداماتی باشیم که در فرامین مقام معظم رهبری قرار داشته باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین اظهار داشت: درختکاری اقدامی است که رهبر معظم انقلاب روی آن تاکید دارند و هر ساله طبق سنت حسنه بر کاشت درخت اقدام می کنند.

وی گفت: ما در رزمایش‌هایی که انجام می دهیم همواره تاکیدمان بر این است جایی رزمایش را انجام دهیم که­هیچ درختی آسیب نبیند.

حیدری افزود: رزمایشی که در دریای عمان داشتیم با یکسری درختان حرا روبرو شدیم، مسیر را تغییر دادیم و تاکید مان این بود که هیچ شلیکی در آن منطقه جنگلی صورت نگیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی خطاب به رییس سازمان جنگل‌ها­ گفت: اگر در اختیار ارتش نهال قرار داده شود این ظرفیت وجود دارد در مناطقی که نیروی انسانی کمتر وجود دارد ارتش مناطق مورد نظر را نهال‌کاری کند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.