کد مطلب: ۶۳۹۲۸۲

ساعت‌ها امشب تغییر می‌کند؟

ساعت‌ها امشب تغییر می‌کند؟

به روال سال‌های قبل، ساعت رسمی کشور امشب اول فروردین ماه یک ساعت به جلو کشیده می‌شود. این در حالی است که پیش از این تغییر ساعت رسمی کشور در مجلس لغو شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی دولت در توئیتی نوشت: باتوجه به عدم تأیید نهایی مصوبه مجلس، تغییر ساعت طبق روال سال‌های گذشته در ساعت ۲۴ روز اول فروردین انجام می‌شود.

چندی قبل مجلس طرح تغییر نکردن ساعت را تصویب کرد. اما این طرح هنوز به قانون تبدیل نشده است. روز گذشته هم سرپرست معاون امور حقوقی دولت اعلام کرد: چون مصوبه مجلس در خصوص تغییر نکردن ساعت به تصویب نهایی نرسیده و به قانون تبدیل نشده، باید قانون پیشین را اجرا کرد. پس ساعت رسمی کشور در آغاز سال ۱۴۰۱، یک ساعت به جلو کشیده می‌شود.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان هم گفت: به علت اهمیت بالای قانون بودجه، این شورا به بررسی این لایحه پرداخته اما به محض پایان رسیدگی ها، طرح تغییر ساعت رسمی کشور در دستور کار قرار می گیرد.

به گفته او، «درباره طرح تغییر ساعت رسمی لازم است بررسی های کارشناسی در حوره انرژی و… صورت بگیرد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امیدوارم ساعت فعلی همچنان پابرجا باشد و ساعت ها رو یکساعت به جلو نکشند.
    واقعا مثل اینکه تمامی قوانین موجود در ایران برای عذاب ملت است این آقایون قوانین رو برای دل خودشون وضع میکنن اگر بحث کارشناسی هست دستور بدن وزارت نیرو برقهای سرگردانی که همیشه روشن هست رو خاموش کنن.میتونن متناسب با شهرها فعالیت صنوف و ادارات رو مشخص کنن راه زیاده ولی اگر کسی نخواد انجام بده به ساده ترین و از رده خارج ترین طرح که همون یک ساعت به جلو کشیدن ساعت است اکتفا میکنن
    در هر صورت بد نیست برای یکبار هم که شده شورای نگهبان به قانونی که برای مردم خوب هستش رو تصویب کنه.