کد مطلب: ۲۹۳۲۲۳

ساماندهی بازار گوشت گوسفندی وارداتی

ساماندهی بازار گوشت گوسفندی وارداتی

عصر امروز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت محاسباتی گوشت گوسفند تازه وارداتی از مبادی مختلف را برای ساماندهی این بازار اعلام کرد.

گوشت قرمز بر پایه گزارش بانک مرکزی در مردادماه به طور میانگین رشد 8.2 درصدی داشت تا اینکه عصر امروز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت محاسباتی گوشت گوسفند تازه وارداتی از مبادی مختلف را برای ساماندهی این بازار اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بانک مرکزی به‌تازگی اعلام کرد در مردادماه، گروه گوشت قرمز رشد میانگین 8.2 درصدی را رقم زد و در میادین شهرداری تهران هر کیلوگرم گوشت گوسفندی به طور متوسط تا 43 هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گاو و گوساله تا 57 هزار تومان عرضه شد.

این رقم در سایر واحدهای صنفی برای گوشت گوسفندی 59 هزار تومان و برای گوشت تازه گاو و گوساله 55 هزار تومان بود.

بیست‌ونهم مردادماه در آستانه عید سعید قربان، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: نرخ هر کیلوگرم دام زنده در کشور به طور میانگین 22 هزار تومان و برای استان تهران 23 هزار و 500 تومان است.

«علی‌اصغر ملکی» افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم لاشه برای قصابی ها حدود 53 هزار تومان است که با احتساب 10 درصد سود نرخ هر کیلوگرم شقه بدون دنبه این محصول به 58 تا 59 هزار تومان می رسد.

در هفته‌های گذشته با وجود حمایت‌های یارانه‌ای دولت از کالاهای اساسی و نهاده‌های بخش کشاورزی و نیز مصوبه تعیین نرخ برخی محصولات پروتئینی، قیمت این محصولات در بازار رشد کرده که بخشی از آن به دلیل افزایش تقاضای خرید بوده است.

در همین پیوند، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان امروز (دوشنبه) در نامه‌ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر کشور، قیمت محاسباتی گوشت گوسفند تازه وارداتی از مبادی مختلف را برای عرضه به مصرف‌کننده اعلام کرد.

این تصمیم با هدف تسهیل و تسریع اقدام‌های نظارتی و بازرسی به‌هنگام و اثربخش گرفته شده است.

بر پایه داده‌های مندرج در تارنمای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، از مبدا استرالیا، هر کیلوگرم لاشه گوسفندی تازه وارداتی برای تحویل به فرودگاه 342 هزار ریال (برای فروش فله)، شقه 375 هزار ریال، نیم‌شقه سردست 365 هزار ریال و نیم شقه ران 385 هزار ریال تعیین شد.

نرخ‌ها برای گوشت گوسفندی تازه وارداتی از آسیای میانه به شرح زیر است:

هر کیلوگرم لاشه وارداتی برای تحویل به واحدهای بسته بندی 330 هزار ریال و ران بشقابی 490 هزار ریال قیمت گرفت.

کف دست یک کیلویی گوسفند 480 هزار ریال، راسته بشقابی با استخوان 398 هزار ریال و راسته ممتاز بدون استخوان 613 هزار ریال است.

قیمت برای فیله ممتاز تازه وارداتی از آسیای میانه 675 هزار ریال، گردن بشقابی 398 هزار ریال و قلوه گاه پاک شده بدون استخوان 285 هزار ریال در نظر گرفته شد.

نیاز سالیانه مصرفی گوشت قرمز کشور نزدیک یک میلیون تن است که بیش از یکصد هزار تن آن از محل واردات گوشت گرم گوسفندی، گوشت منجمد گوساله و حتی دام زنده تامین می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.