کد مطلب: ۷۲۶۱۷۶

ساماندهی حاشیه‌نشینان چابهار با دستور رئیسی

ساماندهی حاشیه‌نشینان چابهار با دستور رئیسی

مشاور رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور دستورات ویژه‌ای برای انضباط و برخورداری حاشیه‌نشینان چابهار از امکانات برق، آب، گاز، مدذسه و درمانگاه صادر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حجت عبدالملکی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق حاشیه نشین چابهار اظهارداشت: به دلیل اهمیت موضوع نخستین بازدید از حاشیه‌نشینی شهر چابهار انجام شده و از نزدیک با حضور در بافت فرسوده شهر و حاشیه آن بازدید و در جریان مسائل و مشکلات هزاران نفر از مردم که در شرایط سخت در سکونتگاه‌های نامناسب و کپر زندگی می‌کردند، قرار گرفتم.

به نقل از ایرنا، وی بیان کرد: متاسفانه در بافت شهر و حاشیه شهر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و با قابلیت تجاری و اقتصادی بالا و منطقه‌ای راهبردی، مردم بدون امکانات اولیه در کپر سکونت دارند بنابراین با حضور در این منطقه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداری، مسوولان حوزه زمین و مسکن و اعضای شورای اداری مقرر شد اقدامات مناسب برای رفاه مردم این مناطق انجام شود.

مشاور رئیس جمهور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به سفر پارسال رئیس جمهور به چابهار، خاطرنشان کرد: یک مجموعه مسکونی یک‌هزار واحدی در مناطق حاشیه‌نشین چابهار در حال ساخت است که با پیشرفت ۴۰ درصد بزودی آماده تحویل به مردم می‌شود و علاوه‌بر آن ساماندهی این مناطق و بهره‌مندی از امکانات اولیه نیز در حال برنامه ریزی و انجام است.

وی ادامه داد: با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار هماهنگی و دستورات لازم داده شد تا مشکلات مردم در حوزه برق، آب و سند مالکیت را مرتفع تا مردم بتوانند به خوبی در این مناطق سکونت داشته باشند.

عبدالملکی تصریح کرد: با شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز هماهنگی لازم انجام شد و قرار است کوچه، خیابان و سایر زیرساخت‌های لازم را با هماهنگی منطقه آزاد مشخص و برنامه ریزی کنند تا مشکلات مردم این منطقه به حداقل برسد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف اجرایی باید با هماهنگی هم برای ساماندهی حاشیه نشینی شهر چابهار تلاش کنند تا سریعا شاهد امکانات لازم زندگی باشیم، افزود: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور برای توسعه سواحل مکران تاکید دارند و طرح‌های بزرگ زیرساختی در حال اجراست.

عبدالملکی: رئیس جمهور برای ساماندهی حاشیه نشینی چابهار دستورات ویژه‌ای صادر کردند

ساخت فرودگاه چابهار امری ضروری برای جذب سرمایه‌گذار

مشاور رئیس جمهور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بر ساخت فرودگاه جدید چابهار نیز تاکید کرد و اظهارداشت: ساخت فرودگاه برای جذب سرمایه گذار و گردشگر از ضرورت‌های مهم برای توسعه و آبادانی هر منطقه است و تلاش می‌کنیم موانع ساخت آن را مرتفع و اقدامات را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: ساخت فرودگاه در چابهار برای جذب سرمایه گذار در این منطقه بسیار مهم است اما موانع فنی سبب عدم ساخت آن شده و در سالهای اخیر تنها هشت درصد پیشرفت فیزیکی دارد که خیلی ناچیز است.

عبدالملکی به منطقه منفصل مرز ریمدان به منطقه آزاد چابهار اشاره کرد و گفت: این محدوده مصوبه مجلس شورای اسلامی است که بزودی طراحی لازم انجام و ترانزیت حمل و نقل و تبادل کالا و مسافر و توسعه و آبادانی را در این محدوده شاهد خواهیم بود.

وی ارتقای رفاه و وضعیت معیشتی مردم ساکن در محدوده منطقه آزاد، توسعه صادرات و ترانزیت کالا و بین المللی کردن مناطق آزاد را سه اصل مهم در ارتقای جایگاه و توسعه مناطق آزاد و از اولویت‌های کاری و برنامه‌های مهم خود در مدیریت جدید مناطق آزاد عنوان کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با بیان اینکه باید مردم ساکن در منطقه آزاد از نخستین افراد منتفع از مزایای سرمایه گذاری و امکانات رفاهی باشند ادامه داد: تولید به قصد صادرات و تجارت به قصد صادرات موجب رونق و جهش تولید و اشتغالزایی می‌شود و همچنین ایجاد مناطق آزاد مشترک و تفاهم‌نامه و قراردهای مختلف نیز به توسعه مناطق کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اجرایی کردن رویکردها و منویات رهبر معظم انقلاب و دولت در کنار این برنامه ها اجرایی می‌شود تا بتوانیم به دستاوردهای سریع و مهمی دست پیدا کنیم.

عبدالملکی تصریح کرد: هشت هزار نفر در مناطق آزادکشور مشغول بکار هستند که از تجربیات و فعالیت‌های آنها بهره‌مند هستیم و امیدواریم با کمک هم بتوانیم موفق عمل و مناطق آزاد را به جایگاه و عملکرد واقعی نزدیک کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.