کد مطلب: ۵۲۳۹۵۶

راه‌اندازی سامانه ملی املاک برای کنترل قیمت مسکن

راه‌اندازی سامانه ملی املاک برای کنترل قیمت مسکن

وزیر راه با بیان اینکه سامانه ملی املاک و اسکان برای کنترل قیمت مسکن راه‌اندازی شد، گفت: از ۱۹ فروردین مردم مکلف به ثبت اطلاعات واحد مسکونی در سامانه مذکور هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،محمد اسلامی یادآور شد: سال گذشته اطلاعات ۱٫۳ میلیون واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی ارسال و با هدف کنترل قیمت مسکن، سامانه جامع املاک و اسکان راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: در اجرای قانون جدید مجلس، از ۱۹ فروردین هر ایرانی دارای واحد مسکونی، مکلف است با مراجعه به سامانه جامع املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی اطلاعات خود را وارد کند و با شناسایی واحدهای مسکونی خالی، این واحدها مکلف می‌شوند یا اجاره داده شوند یا به فروش برسند.

وی ادامه داد: این اقدام موجب توسعه عرضه مسکن و کاهش تلاطمات این بازار خواهد شد، ضمن اینکه با مالیات سنگینی که بر خانه‌های خالی وضع می‌شود، پول‌های سرمایه گذاری و سوداگری از بازار مسکن فاصله می‌گیرد و فقط پول‌های متقاضیان واقعی و مصرف کنندگان در بازار باقی خواهد ماند.

اسلامی هدف از قانون مصوب مجلس را فاصله گرفتن مسکن از بخش سوداگری اعلام کرد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برای پور کردن جیب دولت نه کاهش قیمت مسکن آقای وزیر….مطمین باش با این کارها هیچ چیز ارزان نخواهد شد و فقط جیب شما دولتی ها پور خواهد شد.

    • ناشناس

      ارزون شده الکی با این تبلیغات زیرش گرفتن نریزه همشون دستشون تو یه کاسه اس دلشون واسه بانکها سوخته که کلی ملک رو دستشون مونده و تو گل گیر کردم خبر نداری چه خبره ؟

  • احمد رضا

    تمام ابزار و وسایل و امکاناتی که منجر به ساخت یک واحد مسکونی می‌شود از نظر قیمت و هزینه به نوعی تحت نظارت و کنترل قیمتی توسط دولت قرار دارد.

  • ناشناس

    با پول یک متر زمین میشه چند هزار تا سهام مفت خرید میگن هر چیزی رو تو پایین بخر تو گرونی و بالا بفروش مثل سهام که کف و مسکن اوج است

  • ناشناس

    میگن موش تو لونش نمی رفت یه جاور هم به دمش می بست حالا ملک برای اینکه الکی جلوی ریزش و بگیرن الکی داستان براش درست می کنن شما اصلا نمی خواد کاری کنید تمام قدرتان را هم بزاید برای گرون تر کردن مسکن و تبلیغ هم کنید ببینن چی میشه چون دیگه حنای مسکن و افزایش ان رنگی نداره جواب نمیده اینها هم همش فیلمشون که مسکن ریزش نداشته باشه خودشون همه دلل هستن و می دونن چه خبره دست پیش گرفتن قدیمی شده همه می دنن چه خبره و هیچ تقاضایی هم نیست و نخواهد اومد

  • ناشناس

    دیگه کسی تو ملک سرمایگذاری نمی کنه چون میدونن صاحب اول اخرش خودشه و تا چندین سال نقد نمیشه و باید نون و اجر و سیمان بخوره اونی هم که توش گیر کرده حالا حالا باید بدود دنبال خریدار حالا واسه خودشون عدد تعیین کنن و بگن شده متری اصلا ۱۰۰ م وصف العیش نصف العیش اونقدر با قیمتها حال کنن که یک دفعه همچین بریزه کیف کنن یه قانونی در اقتصاد میگه هر چیزی الکی بالا بره الکی هم پایین میاد مثل فواره اب

    • ناشناس

      آره داداش. منم موافقم. کسایی هم که میگن مسکن گرونترمیشه خود همین مافیای مسکنن که نونشون رو توخون مردم میزنن و می خورن..