کد مطلب: ۲۳۹۰۷۷

سبقت اجاره‌بهای مسکن از تورم خانوار

سبقت اجاره‌بهای مسکن از تورم خانوار

در حالی که تورم میانگین 12 ماهه منتهی به فروردین ماه امسال توسط بانک مرکزی 9.2 درصد اعلام شده، میزان رشد اجاره‌بهای مسکن در فروردین ماه امسال کمی بیشتر از تورم بوده است.

فریبا تاجدینی: هزینه مسکن به‌خصوص اجاره‌بها در سبد هزینه خانوار از اهمیت بالایی برخوردار است، به طوری که بودجه هر خانواری را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. هرساله اجاره بها مانند اقلام دیگر تحت تاثیر تورم جامعه افزایش می‌یابد؛ حال باید دید این افزایش اجاره بها چقدر متناسب با تورم است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی، بررسی‌ها نشان می‌دهد روند رشد اجاره‌بها با تورم تقریبا متناسب است و هردو با رشد یکسانی به موازات هم پیش می‌روند.

بر اساس اخرین آمار بانک مرکزی، در فروردین ماه سال 1397 متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به 5.5 میلیون تومان رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 29.5 درصد افزایش داشته است.

آمار تحولات بازار اجاره بهای مسکن در فروردین ماه سال 1397 نشان دهنده‌ تغییر متناسب اجاره بها با نرخ تورم است، به طوری که شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری تهران نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 10.4 و 9.3 درصد رشد داشته است. این در حالی‌ست که طبق گزارش بانک مرکزی تورم در فروردین ماه امسال 9.2 درصد بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.