کد مطلب: ۱۴۵۰۹۵

وزیر صنعت اعلام کرد:

سطح مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و ویتنام قابل قبول نیست

سطح مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و ویتنام قابل قبول نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت از هدف‌گذاری برای دستیابی به مراودات اقتصادی ۲ میلیارد دلاری با ویتنام خبر داد و گفت: سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور اکنون قابل قبول نیست.

در نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ویتنام که با حضور محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر کشاورزی و توسعه روستایی ویتنام برگزار شد، در خصوص ارتقای مبادلات تجاری و مراودات مالی بین دو کشور مذاکراتی صورت گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، نعمت‌زاده در این دیدار از هدف‌گذاری برای دستیابی به مراودات اقتصادی ۲ میلیارد دلاری با ویتنام خبر داد و گفت: سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور اکنون قابل قبول نیست.

وی در خصوص مبادلات محصولات پتروشیمی با ویتنام گفت: ما به سرمایه‌گذاران ویتنامی در بخش پتروشیمی خوش‌آمد گفته و بر این باوریم که می‌توانیم نیاز شما را در این حوزه کاملا تامین کنیم؛ این در حالی است که با توجه به عضویت ویتنام در کشورهای آسه‌آن، این کشور می‌تواند به عنوان هاب محصولات ایران بوده و در توسعه بازار محصولات ایرانی به ما کمک کند.

وزیر صنعت اضافه کرد: کشور ما هم با عضویت در کشورهای اکو و با توجه به عضویت در کشورهای اوراسیا که به تازگی امضا کرده‌ایم، می‌تواند به ویتنام در خصوص حضور در این بازارها کمک کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تولید دارو در کشور گفت: ما سعی می‌کنیم هیاتی را در این زمینه به ویتنام اعزام کنیم تا با ثبت دارو بتوان محصولات مورد نیاز را تامین کرد.

نعمت‌زاده ادامه داد: شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری ایرانی در کشورهای بزرگ دنیا در حال ارائه خدمات ساخت نیروگاه و سد هستند و ما امیدواریم این شرکت‌ها در کشور شما هم با ارائه این خدمات، حضور موثری داشته باشند.

این عضو دولت یازدهم تاکید کرد: ایران تقریبا می‌تواند کل نیازهای تاسیسات برق ویتنام را با کیفیت بین‌المللی تامین کند؛ ضمن اینکه در بخش‌های صنعتی علاقمندیم در زمینه‌های مختلف همکاری کنیم که نمونه آن بوکسیت، آلومینیوم و تجهیزات پزشکی است که می‌توان نیازهای ویتنام را تامین کرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از محصولات ایرانی، با کیفیت بالا و قیمتی رقابتی در منطقه آماده عرضه است.

وزیر صنعت با اشاره به ضرورت لغو روادید بین ایران و کشورهای دیگر گفت: صدور روادید و ویزا باید برای تجار و بازرگانان دو کشور تسهیل شود و امیدواریم روزی برسد که لغو روادید بین دو کشور اتفاق بیفتد که این موضوع را با وزیر امور خارجه ایران مطرح خواهیم کرد.

وی همچنین به حمل‌ونقل هوایی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: ما به دنبال پروازهای مستقیم بین دو کشور هستیم، البته سال‌های گذشته به دلیل ناتوانی در خرید هواپیماهای مناسب و نو نمی‌توانستیم ارتباط هوایی خوبی داشته باشیم؛ اما در حال حاضر این مشکل در حال برطرف شدن بوده و با تعامل با شرکت‌های هواپیمایی بزرگ دنیا، می‌توانیم پرواز مستقیم داشته باشیم.

همچنین نوین سون کونگ، وزیر کشاورزی و توسعه روستایی ویتنام در ادامه این مراسم به علاقمندی کشورش در افزایش مناسبات سیاسی و تجاری و اقتصادی اشاره کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.