کد مطلب: ۳۲۰۹۱۷

سفارش ۲ پالایشگاه هندی برای خرید ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت ایران

سفارش ۲ پالایشگاه هندی برای خرید ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت ایران

شرکت نفت هند و پالایشگاه مانگالور در روز سه‌شنبه سفارش خرید ۹ میلیون بشکه نفت در ماه دسامبر به شرکت ملی نفت ایران دادند.

هند قصد دارد در ماه جاری قراردادی اولیه با ایران امضا کند تا پرداخت‌های تجارت نفت با ایران از طریق بانک UCO و با ارز روپیه انجام شود .
یک منبع دولت هند گفت:« باید یک سری کاغذ بازی انجام دهیم. هر چه زودتر این قرارداد باید امضا شود. هدف ما همین ماه است ».

به گزارش تجارت نیوز،هند که در روز دوشنبه از جدیدترین و سخت‌ترین تحریم‌ها علیه تهران معافیت گرفته، از مکانیزمی شبیه دور قبلی تحریم‌های ایران استفاده می‌کند. ولی در دور قبلی 45 درصد پرداخت‌ها با روپیه بود .

ایران از این پول برای واردات کالا از هند استفاده می‌کند. کاری که به توسعه صادرات هند به تهران کمک می‌کند .

پرداخت پول نفت ایران به روپیه ارزش ارز هند را در برابر دلار آمریکا بالا می‌برد .

پالایشگاه‌های هندی برای پرداخت خرید نفت ایران از ماه سپتامبر روپیه پرداخت می‌کنند. ایران یک دوره اعتبار 60 روزه به پالایشگاه‌های هند داده است .

منابع همچنین گفتند آمریکا از هند می‌خواهد طی دوره معافیت، خرید ماهانه نفت از ایران را به 1.25 میلیون تن یا شش میلیون بشکه برساند. این معافیت از نوامبر آغاز شده است .

آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را از روز دوشنبه برای توقف صادرات نفت ایران و صنعت کشتیرانی آن اعمال کرده است. در همین حین، معافیت‌های موقت به مشتریان اصلی ایران مثل چین و هند برای ادامه خرید نفت از ایران اعطا کرده است .

شرکت نفت هند و پالایشگاه مانگالور در روز سه شنبه سفارش خرید 9 میلیون بشکه نفت در ماه دسامبر به شرکت ملی نفت ایران داده‌اند .

شرکت نفت هند شش میلیون بشکه نفت از ایران می‌خرد. در حالیکه پالایشگاه مانگالور 3 میلیون بشکه نفت وارد می‌کند .

منبع:رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.