خبر مهم:

کد مطلب: ۲۴۰۱۳۸

سفیر هلند در ایران: همچنان از برجام دفاع می‌کنیم

سفیر هلند در ایران: همچنان از برجام دفاع می‌کنیم

سفیر هلند در ایران با اشاره به اهمیت برجام گفت: کشور ما همچنان از برجام دفاع می‌کند زیرا رابطه چهارصد ساله خوبی بین ایران و هلند وجود دارد.

خانم سوسانا ترستال روز دوشنبه در نشست مشترک با سفیر ایران در هلند و استاندار خوزستان در محل استانداری اظهارکرد: نقشه راه و برنامه عملیاتی که خوزستان در نظر دارد تدوین کند، نشان می‌دهد که مسئولان استان می‌دانند کجای راه هستند و به کجا خواهند رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: این سومین سفر من به خوزستان بوده و از چالش‌های این استان در بحث آب، کشاورزی و محیط زیست اطلاع دارم و امیدوارم بتوانیم کارهای مطالعاتی و عمرانی خود را در این استان آغاز کنیم.

سفیر هلند در ایران با اشاره به تمایل و تخصص کشور هلند در زمینه همکاری بین دو کشور گفت: هلند در سفارت خود متخصص کشاورزی داشته و ما تنها سفارتی هستیم که بخش کشاورزی فعال داریم و بر این موضوع هم بسیار مسلط هستیم.

وی ادامه داد: موضوع آب و کشاورزی دو بخشی هستند که در این سفر در مورد آن‌ها صحبت شد و از مبحث‌های مهم در بحث همکاری‌های بین دو کشور است.

ترستال یادآور شد: شوری خاک، استفاده دوباره از پساب‌ها و زه آب‌ها و دیگر موارد از این دست در این دو روز توسط هیئت تخصصی ما بررسی شده و امید است بتوانیم در این سفر به نتایج خوبی برسیم.

وی بیان کرد: ارتباط قوی بین دولت، بخش خصوصی و بخش تحقیقاتی سه ضلع مثلث طلایی است که در هلند وجود داشته و زمینه ساز پیشرفت در آینده می‌شود.

در ادامه علیرضا جهانگیری سفیر ایران در هلند نیز با اشاره با افزایش همکاری‌های بین دو کشور در سال‌های اخیر عنوان کرد: پس از برجام روابط بین دو کشور در همه ابعاد به ویژه تجاری و اقتصادی رشد زیادی کرده و روابط تجاری بین دو کشور از 280 میلیون یورو به بیش از یک میلیارد و 670 میلیون یورو در سال رسید.

وی افزود: روابط اقتصادی و تجاری با هلند به دلیل ظرفیت‌ها و امکانات موجود این کشور و ظرفیت‌های کشور ایران با وجود مشکلاتی از جمله در بحث بانک‌ها افزایش داشته است.

جهانگیری تصریح کرد: خوزستان یکی از استان‌های با ظرفیت و پتانسیل بسیار بالا در کشور بوده و تلاش داریم در زمینه منابع آب، کشاورزی، انرژی، دریانوردی و ظرفیت‌های تولیدی، دانش خود را با کمک کشور هلند افزایش دهیم.

وی یادآور شد: امید است با کمک بخش خصوصی توانمند هلند و دانشگاه‌های این کشور و حمایت دولت بتوانیم شاهد شروع فعالیت‌های علمی در این حوزه باشیم.

سفیر هلند در تهران و هیات همراه روز دوشنبه به منظور بررسی پتانسیل‌های اقتصادی و کشاورزی خوزستان وارد اهواز شدند و قرار است 2 روز در این استان بمانند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.