کد مطلب: ۱۸۵۳۷۷

با مصوبه جدید کمیسیون تلفیق؛

سقف معافیت مالیاتی برای کارمندان و اصناف افزایش یافت

سقف معافیت مالیاتی برای کارمندان و اصناف افزایش یافت

کمیسیون تلفیق در مصوبه جدید خود سقف معافیت مالیاتی برای کارمندان و اصناف را افزایش داد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در نشست خبری ظهر امروز (چهارشنبه) خود در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 97، گفت: پیش از این مصوب شده بود که حقوق ماهیانه کارکنان دولت تا دو میلیون تومان و حقوق ماهانه اصناف تا 1.5 میلیون تومان از مالیات معاف شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نمایندم مردم ساری افزود: اما در مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولت (بخش دولتی و غیردولتی) به میزان دو میلیون و 300 هزار تومان در ماه و سقف معافیت مالیاتی مشاغل (اصناف) یک میلیون و 800 هزار تومان در ماه باشد، تعیین شد.

وی افزود: کمیسیون تلفیق غیر از موارد ارجاع شده به کمیته‌های پنج‌گانه، بررسی اجمالی درآمدها را به اتمام رسانده است و در جلسات بعدازظهر امروز و صبح شنبه پیشنهادات الحاقی درآمدی از سوی کمیسیون‌ها و اعضای کمیسیون تلفیق مطرح خواهد شد.

یوسف‌نژاد همچنین اضافه کرد: همچنین در روزهای پنج‌شنبه و جمعه کمیته‌های تخصصی فعال هستند و راجع به موارد ارجاعی مثل یارانه‌ها، اوراق مشارکت، حامل‌های انرژی، اشتغال و بدهی دولت تصمیم‌گیری می‌کنند و از روز شنبه این مسائل اصلی و اساسی به عنوان بسته‌های پیشنهادی فکری کمیته‌ها در کمیسیون تلفیق بحث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا موقعی که درآمدها به هر دلیلی از جمله پیشنهادات، موارد مراعا مانده و ارجاعی به پایان نرسد، کمیسیون تلفیق وارد بررسی بخش هزینه‌ای نخواهد شد چون ابتدا باید سهم درآمدها مشخص شود.

نماینده مردم ساری در مجلس ادامه داد: در مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد کلیه واحدهای آموزش و پرورش یعنی مدارس از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز تا سقف الگوی مصرف معاف باشند.

یوسف‌نژاد ادامه داد: در مصوبه دیگری مقرر شد به میزان سود سهم 55 درصدی بازنشستگان فولاد در شرکت دخانیات، بابت حقوق و درمان به بازنشستگان فولاد که 82 تا 83 هزار نفر هستند، پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97، گفت: در مصوبه دیگری با توجه به دریافت هشت درصد میزان برق مصرفی مصوب شد 1500 میلیارد تومان از محل عوارض دریافتی برق مصرفی صرف حمایت از تولید برق تجدیدپذیر و توسعه شبکه روستایی شود. بر این اساس مشترکین روستایی و چاه‌های آب کشاورزی از پرداخت عوارض برق آن معاف هستند.

به گفته وی، در مصوبه دیگری وزارت کار و ارتباطات و دستگاه‌های وابسته مجاز شدند تا سقف 500 میلیارد تومان اموال‌شان را بفروشند و منابع حاصله را صرف افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و بانک سرمایه کنند.

یوسف‌نژاد تصریح کرد: در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، به شرکت توانیر اجازه داده شد سهام مازاد بر 49 درصد شرکت توانیر را تا سقف 25 هزار میلیارد تومان به بخش غیردولتی با رعایت اصل 44 و با اولویت شهرداری‌های کشور واگذار کند.

به گفته وی، در مصوبه دیگری مقرر شد درآمدهای ناشی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعاونی در قراردادهای مشارکتی از معافیت مالیاتی خاص برخوردار باشد.

یوسف‌نژاد تاکید کرد: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، مازاد درآمدهای اختصاصی دستگاه‌های اجرایی از سقف رقم پیش‌بینی شده در بودجه 97 توسط همان دستگاه به شرط تایید سازمان برنامه و بودجه قابل هزینه است.

به گفته وی، طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، شرکت ملی گاز مکلف شده برای گازرسانی شهرها و روستاهای استان سیستان، بلوچستان و هرمزگان 300 میلیارد تومان هزینه کند.

یوسف‌نژاد در پایان اضافه کرد: بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، سازمان امور مالیاتی موظف شد مالیات و عوارض ارزش افزوده واحدهای تولیدی و خدماتی مستقر در هر استان توسط اداره کل امور مالیاتی همان استان وصول و توزیع شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.