کد مطلب: ۳۱۸۰۶۸

سقوط آزاد صنعت کفش

سقوط آزاد صنعت کفش

رئیس اتحادیه کیف و کفش البرز از تعطیل شدن 60 واحد تولید کفش در استان خبر داد و گفت: واحدهایی که تا چند وقت پیش روزی 150 جفت کفش تولید می‌کردند امروز فقط می‌توانند 20 جفت تولید کنند.

حسین اباذری در خصوص آخرین وضعیت بازار کفش در استان افزود: اگر فقط چند دقیقه در بازار حضور داشته باشید متوجه وضعیت بد این بازار می‌شوید، علاوه بر وضعیت نا به سامان بازار خرید، وضعیت تولید کنندگان نیز نامطلوب است.

به گزارش تجارت‌نیوز،اباذری ادامه داد: تولید کنندگان داخلی باید اقلام مصرفی خود را با قیمت‌های چند برابری نسبت به سال گذشته تهیه کنند، با این وضعیت چگونه می‌توانند اجناسی با قیمت پایین عرضه کنند؟

اباذری در ادامه از تعطیل شدن واحدهای تولید کننده کفش در البرز خبر داد و گفت: نبود مواد اولیه و در عین حال وجود مواد اولیه با قیمت‌های بالا باعث تعطیل شدن واحدهای صنفی در نتیجه کمبود و حتی نبود برخی اقلام در بازار شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا سال گذشته 80 کارگاه تولید کفش در البرز فعال بود اما امروز تعداد این کارگاه‌ها به 20 واحد رسیده است؛ همین 20 واحد هم اوضاع مساعدی ندارند و با تعدیل نیرو و کاهش ساعات کاری تقریباً نیمه تعطیل هستند، در چنین وضعیتی، کارگاهی که تا پیش از این 150 جفت کفش در روز تولید می‌کرد تعداد کفش‌های تولیدیش به 20 جفت رسیده است.

وی علاوه بر نامناسب بودن وضعیت تولیدکنندگان، بازار خرید و فروش محصولات را نیز بی رونق دانست و گفت: بسیاری از مغازه‌های فروش کفش یا تعطیل هستند و یا به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند.

اباذری در ادامه تصریح کرد: صنعت کفش در ایران جزو قدیمی‌ترین صنایع کشور است اما این روزها حال خوشی نداشته و حتی توان تأمین نیاز داخلی را هم ندارد چه برسد به اینکه صادرات هم داشته باشیم، این صنعت نیازی به وام‌های کلان و میلیاردی ندارد و با کمترین حمایت و توجه می‌تواند بهترین محصولات را تولید کند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش البرز در خصوص بازار محصولات خارجی نیز گفت: در حال حاضر محصول خارجی که قاچاق نباشد در بازار نداریم؛ محصولات خارجی موجود در بازار همگی قاچاق هستند.

وی با انتقاد از عدم برخورد مناسب با قاچاقچیان و دلالانی که منشأ ورود کالاهای قاچاق به بازار هستند گفت: متأسفانه مسئولان به جای برخورد با آنان، مغازه‌دارانی که هیچ نقشی در این موضوع ندارند را جریمه می‌کنند.

اباذری بر نقش مردم در حمایت از تولید داخلی نیز تاکید کرد و از مردم خواست تا با خرید کفش ایرانی از تولیدکننده و کارگر داخلی حمایت کنند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.