کد مطلب: ۴۸۳۶۵۱

معمارنژاد مطرح کرد:

عرضه باقیمانده سهام دولتی سه بانک در قالب دارا سوم

عرضه باقیمانده سهام دولتی سه بانک در قالب دارا سوم

معاون بیمه و بانک وزیر اقتصاد گفت: باقی‌مانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات در قالب صندوق دارا سوم به مردم ارائه می‌شود.به قیمت امروز بورس ارزش این سهام 24 هزار میلیارد تومان است که قرار است در قالب دارا سوم و از طریق بورس اوراق بهادار تهران به مردم ارائه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عباس معمارنژاد معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی، در مورد اینکه آیا قرار است باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات در قالب صندوق دارا سوم به مردم عرضه شود، گفت: بله همین طور است. باقیمانده سهام دولت در این بانک‌ها در قالب صندوق دارا سوم ارائه می‌شود و اکنون این طرح در مرحله اخذ مصوبه دولت است که بعد از مصوبه دولت چگونگی ارائه این سهام مشخص می‌شود.

معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد اینکه ارزش باقیمانده سهام دولت در سه بانک چقدر است، گفت: به قیمت امروز بورس ارزش این سهام 24 هزار میلیارد تومان است که قرار است در قالب دارا سوم و از طریق بورس اوراق بهادار تهران به مردم ارائه شود.

براساس این گزارش، در راستای واگذاری تصدی‌های دولت به مردم و قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 سهام سه بانک ملت، تجارت و صادرات از طریق سهام عدالت به مردم واگذار شده بود و هنوز سهم دولت در هر یک از این بانک‌ها حدود 20 درصد باقی‌مانده بود که مقرر شده بود دولت باقیمانده این سهام را به مردم ارائه کند، اما با وجود اینکه باقیمانده این سهام در قالب صندوق قابل معامله بورسی (ETF) یا همان دارا یکم در سال جاری ارائه شد، اما همه این سهام دولت به فروش نرسید و از حدود 20 هزار میلیارد تومان ارزش سهام دولت حدود 6700 میلیارد تومان به مردم ارائه شد و باقیمانده سهام دولت ماند.

اکنون دولت می‌خواهد باقیمانده سهام خود را در این بانک به حدود 24 هزار میلیارد رسیده را در قالب صندوق دارا سوم و از طریق بورس به مردم ارائه کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حمید

    پالایشی اول رو انداخته به مردم بدبخت حالا طراحی نقشه می‌کنه واسه بعدی
    پس این افزایش قیمت بانکی ها بی دلیل نیست دقیقاً مشابه پتروشیمی ها

  • ناشناس

    بازم یه منفی خبلب بزرگ در راه است هرچی عرضه اولیه و پالایشی میاد وسط بورس ریزش میکنه

  • م.ذ

    خواستم بگم آخرین مقاومت فروشندگان سمج و عصابی سهم شپلی رو به اتمام است.
    توصیه بنده این است که بجای اینکه چند روز دیگه غصه و حسرت فروش سهم‌تون رو در کف بخورید اضافه و یا اصلا کاری نکنید.
    دقیقا در پایان روند نزولی سهم هستیم و دلیلش اینه که قیمت ۶۵۰ تومن برای سهمی که دقیقا یک سال قبل ۹۵۰تومن بوده رو دارید باضرر میفروشید و هر وقت سهمی، سهامداران با ضرر بفروشند بعدش رشد میکنه.
    این یک قانونه توی بورس، که یه عده باید با ضرر بفروشن تا بقیه سود کنن. الانم خیلی‌ها دارن با ضرر میفروشن پس نوبت رشد و صعوده.

  • ناشناس

    فقط پالایشی

  • ناشناس

    اگر پالایشی بهم حداقل 50 درصد سود نده دیگه سهام دولتی و صندوق ای تی اف نمیخرم حتی اگه بشه طلا

    • ناشناس

      شما اگر اونموقع400میذاشتی روش میتونستی یه نیم سکه بخری که تا زمان باز شدن خرید و فروش پالایشگاه به مبلغ ده میلیون میرسید که فعلا تا الان8.5شده پولش
      منم پشیمونم…

  • ناشناس

    فعلا که داریکم بعد از بیش از ۳ ماه با قیمت روز بازگشاییش یکیه و هیچ تغییری نکرده و بیش از ۳ ماهه داره درجا میزنه

  • ناشناس

    حداقل بذارید اون یکی که دادید یکم بیاد بالا ، بعد صحبت از بعدی کنید… با چه رویی واقعا حرف از صندق می زنید باز؟!
    مردم همه پولشون پودر شد از این بی نظمی و بدون برنامه بودن دولت…

    • ali

      برای گرفتن پول از مردم عجله دارن

  • حاتم صفری بیرانوند

    سلام کارگزاربانک ملی وصادرات من دوتاسهام پانصدبیست سهزارادوماه ونیم است فروختم تجارت نیوزشمارابقران چراپولمان واریزنمیکنیدمن بایددادمان بکی ببریم اقای فتهی پورشمارابخدامنتظرواریزیتان هستم منتظرمممممممن

    • علی

      دوست گرامی بهترین سامانه فروش سهام عدالت سعدی هست حتما ثبت نام شما در بانک تکمیل نشده وکارگزار برای شما تعیین نشده حتی اگر به بانک مراجعه کردین میتونین درسامانه سعدی اقدام به فروش سهام عدالت خود کنید من 30 درصد اول رو درسامانه سعدی فروختم بالای 3 میلیون بهم داد و30 درصد دوم روبالای 4 میلیون برای من واریزکردن البته درمراحل مختلف وهیچ مشکلی برای من پیش نیومد موفق باشید

  • ناشناس

    فقط تورا خدا این دو تا شرکت ضرر ده خود روی را از بورس بردارید