خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۹۸۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهام بورسی‌ها زیر ذره‌بین؛ بررسی عملکرد ۱۰ بانک در بورس تهران

سهام بورسی‌ها زیر ذره‌بین؛ بررسی عملکرد 10 بانک در بورس تهران

مقایسه صورت‌های‌مالی ۶ ماهه نخست سال جاری با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که از بین بانک‌های بورسی تنها بانک ملت و پست بانک ایران عملکرد خوبی داشتند. اما بانک دی باکاهش ۳۵ درصدی زیان خود همچنان زیان‌ده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در سامانه کدال ، این پرسش مطرح می‌شود که بانک‌های حاضر در بورس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چه عملکردی از خود نشان دادند؟

مقایسه صورت‌های‌مالی ۶ ماهه نخست سال جاری با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که از بین بانک‌های بورسی تنها بانک ملت و پست بانک ایران عملکرد خوبی داشتند. اما بانک دی باکاهش ۳۵ درصدی زیان خود همچنان زیان‌ده است.

بررسی EPS بانک‌های بورسی

ملت

«بانک ملت» در ۶ ماهه نخست سال جاری توانست سود خالص خود را از سه هزار و ۹۰ میلیارد تومان با جهش ۲۷۴ درصدی به ۱۱ هزار و ۵۸۹ میلیارد تومان برساند. همچنین این بانک در این دوره به ازای هر سهم ۴۴ تومان سود شناسایی کرد.

وپست

«پست بانک ایران» نیز موفق شد افزایش ۱۳۷ درصدی در سودسازی خود ایجاد کند. به نحوی که سود خالص این بانک به رقم هزار و ۱۶ میلیارد تومان رسید. EPS این بانک نیز در نیمه نخست سال جاری از ۲۶ تومان به ۶۲ تومان رسید.

دی

«بانک دی» با وجود کاهش زیان‌دهی خود در این دوره باز هم نتوانست به سودسازی برسد و متحمل زیان هزار و ۹۵۸ میلیارد تومانی شد. به علاوه این بانک در نیمه نخست سال جاری به ازای هر سهم ۱۴ تومان زیان ثبت کرده است.

ونوین

«بانک اقتصاد نوین» در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ با افزایش ۹ درصدی سودسازی خود روبه‌رو شده است. همچنین EPS این بانک در این دوره معادل ۳۴ تومان ثبت شده است.

وتجارت

«بانک تجارت» در نیمه نخست سال جاری توانست ۸ درصد سودسازی خود را افزایش دهد و این عدد را به هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان برساند. همچنین این بانک در این دوره به ازای هر سهم ۶ تومان سود محقق کرده است.

وکار

«بانک کار آفرین» در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ موفق شد ۷۷۹ میلیارد تومان سود بسازد و EPS خود را از ۱۸ تومان به ۱۹ تومان برساند.

سمایه

«بانک سرمایه» در نیمسال جاری علاوه بر اینکه زیان خود را کاهش نداد بلکه متحمل زیان چهار هزار و ۹۰ میلیارد تومانی شد. همچنین بانک سرمایه در این دوره به ازای هر سهم هزار و ۲۲ تومان زیان شناسایی کرد.

وبصادر

«بانک صادرات ایران» در نیمه نخست سال جاری با افت سه درصدی سودسازی خود مواجه شد و رقم ۱۴۸ میلیارد تومان را ثبت کرد. EPS این بانک نیز در این مدت تنها ۸ ریال ثبت شده است.

وپاسار

«بانک پاسارگاد» در حالی که در نیمسال جاری جهش ۷۹ درصدی را در سودسازی خود ایجاد کرد به دلیل افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی در این دوره نتوانست وضعیت EPS خود را بهبود ببخشد. به طوری که EPS این بانک در نیمه نخست سال جاری با افت ۱۱ درصدی از ۶۲ تومان در مدت مشابه سال قبل به ۵۵ تومان رسید.

وپارس

«بانک پارسیان» در ۶ ماهه ابتدایی امسال با افزایش ۳۷ درصدی زیان‌دهی خود روبه‌رو شد و زیان چهار هزار و ۷۸۳ میلیارد تومانی را ثبت کرد. همچنین این بانک در این دوره به ازای هر سهم ۳۰ تومان زیان شناسایی کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.