کد مطلب: ۵۵۷۶۹۸

سهام عدالت چند؟

سهام عدالت چند؟

با وجود آنکه بازار سرمایه طی روزهای گذشته روند صعودی به خود گرفته، ارزش واقعی سهام عدالت هنوز به روزهای قبل از سال جاری نرسیده است؛ به طوریکه ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی در روزهای آخر اسفند سال گذشته در محدوده ۹ میلیون تومان بود درحالی که در این روزها حدودا هفت میلیون تومان قیمت دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از آزادسازی سهام عدالت مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزئیات دارایی خود را مشاهده کنند.

البته این ارزش یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود.

بر این اساس ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی نیز در روز ۲۰ اسفندماه سال گذشته ۹ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان قیمت داشت. درحالی که قیمت این سهام در پنجم تیرماه سال جاری هفت میلیون و ۴۸۰ هزار تومان بود.

هرچند که مشمولان سهام عدالت سال گذشته می‌توانستند ۶۰ درصد سهام خود را بفروشند حدود هشت ماه است که به دلیل شرایط بازار و فشار عرضه، این امکان را ندارند اما ذکر این نکته ضروری است که ارزش واقعی سهام عدالت همسو با نوسانات بازار صعودی و نزولی می‌شود.

به طوریکه ارزش واقعی سهام یک میلیون تومانی در روزهای ابتدایی آزادسازی سهام عدالت (اردیبهشت و خردادماه سال گذشته) تا ۲۰ میلیون تومان نیز افزایش یافته بود.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دوستان کسی کارت سهام عدالت از بانک تجارت گرفته؟
    چقدر طول می‌کشه تا پست کنن در خونه

    • ناشناس

      ده روز طول کشید تا رسید دستم