کد مطلب: ۶۱۸۹۱۷

ارزش سهام عدالت ۴٫۶ درصد دیگر آب رفت

ارزش سهام عدالت ۴٫۶ درصد دیگر آب رفت

در پایان این هفته معاملات بورس اوراق بهادار تهران، شاخص کل بورس با بیش از چهار درصد افت در سطح یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد. با توجه به روند نزولی بورس، ارزش سهام عدالت هم به همین میزان با افت مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان این هفته معاملات بورس اوراق بهادار تهران، شاخص کل بورس با بیش از چهار درصد افت در سطح یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد. با توجه به روند نزولی بورس، ارزش سهام عدالت هم به همین میزان با افت مواجه شده است.

ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در پایان این هفته به ۱۱ میلیون و ۵۲۷ هزار تومان رسید. این در حالی بود که ارزش این سبد در هفته گذشته ۱۲ میلیون و ۸۷ هزار تومان به ثبت رسیده بود. این یعنی ارزش پرتفوی سهامداران نسبت به هفته قبل ۴٫۶ درصد کاهش داشته است. بدین ترتیب ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد سهام عدالت هم در پایان هفته به ۶ میلیون و ۹۱۶ هزار تومان کاهش یافت.

ارزش سبد سهام عدالت یک میلیون تومانی هم در پایان هفته چهارم دی ماه ۱۴۰۰ به ۲۱ میلیون و ۷۱۸ تومان کاهش یافت. این در حالی بود که هفته گذشته ارزش این سبد حدود ۲۳ میلیون تومان بود.

وصول سود سهام عدالت

اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با اعلام این خبر که به زودی کارگروهی برای وصول سود سهام عدالت مربوط به سال ۹۹ تشکیل می‌شود، گفت: سود سهام عدالت باید تا پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.

وی اظهار کرد: هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده اما مقرر شده است کارگروه ویژه‌ای از سوی شورای عالی بورس و سازمان بورس تشکیل شود که کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هم در این کارگروه حضور خواهند داشت.

حیدری گفت:‌ کارگروه ویژه وظیفه وصول سود عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت را بر عهده خواهند داشت و باید به‌صورت مناسب و در اسرع وقت این سود به حساب دارندگان سهام عدالت و ذی‌نفعان واریز شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت:‌ فرآیند وصول سود سهام عدالت و توزیع آن بین سهامداران با فرآیند معاملاتی‌شدن سهام عدالت از هم جداست در سال‌های قبل هم که هنوز سهام عدالت آزاد نشده بود سود شرکت‌ها وصول و توسط سازمان خصوصی‌سازی بین سهامداران عدالت توزیع می‌شد.

وی افزود: این تفاوت نمی‌کند که سهامدار عدالت روش مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم را انتخاب کرده باشد یا سهام عدالت در پرتفوی او قرار داشته یا نشان داده نشود. تا زمانی که کسانی سهام عدالت دارند سود عملکرد شرکت‌ها توسط کارگروه وصول و به حساب‌شان واریز می‌شود./ فارس

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ع

    اینها یا از اقتصاد چیزی حالیشون نمیشه
    یا نمیخوان اقتصاد درست بشه

  • مالباخته بورس

    شاپور محمدی را جایگزین عشقی کنید.

  • ناشناس

    همون روز اول گفتم رئیسی فقط بلده قمپز بده اما کسی باور نکرد ??????

  • ناشناس

    اقا پولی که ازتون گرفتن رو دیگه پس نمیدن اونایی که هنوز به اینا امید دارن باید بدتر به سرتون بیاد ، امید ما ملت ایران پارسال همین موقع انتخابات رو باخت

  • ناشناس

    از اولش هم معلوم بود که قضیه را لوس می کنند .

  • عبدالباسط

    کارگزاری بانک سپه شما چه این دنیا چه اون دنیا باید جوابگوی دل شکسته و آه مردم باشید.من 60درصد سهاممو برای فروش گذاشتم ولی تا حالا فقط یک میلیون تومان خرد خرد برام واریز شده. خدارو خوش میاد بعضیها دفعه اول هفت الی هشت میلیون تومان براشون واریز شده. اونوقت مایی که خدا میدونه چقدر نیاز داریم چشممون به اخباره که کی پول برامون میاد.آقای رئیسی خواهش میکنم رسیدگی کنین،ما به شما امید داشتیم که رأی دادیم. یا حق

  • امید

    اگه ارزشش به هزار برسه یا به میلیارد چه فرقی واسه مردم داره،خودتونو گول نزنید،دروغ که شاخ و دم نداره، کی باور میکنه حرف ادم دروغگو راا

  • سالار

    خخخخ ، این اسمش سهام خیانت است نه عدالت

  • ناشناس

    شاپور محمدی را جایگزین عشقی بی کفایت کنید.

  • ناشناس

    بیچاره ملت .چشم به امید دولت ومسولین انداختیم که حتی مرگ یا زنده بودن مردم براشون اهمیت نداره…هیچ کسی هم بین مسولین نیست که به فکر مردم باشه…..