کد مطلب: ۳۷۲۹۲۸

سهام هما در بازار سرمایه عرضه می‌شود

سهام هما در بازار سرمایه عرضه می‌شود

محمد اسلامی بیان کرد: شرکت ایران ایر باید کارآیی خود را از طریق سیستم بازار سرمایه به حداکثر برساند و این اقدام از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با بیان اینکه اگر از انگیزه و روحیه غفلت نکنیم به تراز برتر شکوفایی خواهیم رسید، گفت: تغییرات مدیریتی به طور طبیعی وجود دارد و مهم آن است که تغییرات زمینه‌ساز ارتقا و شتاب دهنده توسعه باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کشور ما با دشمنی بی‌اندازه مواجه است و مردم ایران به دلیل انتخاب استقلال مورد تهاجم قرار گرفته‌اند و دشمن سعی دارد با حربه تحریم هر روز وضعیت را برای ما مشکل‌تر کند.

وی اظهار کرد: دشمن با استفاده از تحریم‌ها سعی دارد مردم ما را مایوس و ناامید کند، اما مردم جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته نشان داده‌اند که ظرفیت‌های درونی این کشور بی‌انتها است و امروز موفق شده‌اند دستاورد‌های علمی بسیار زیادی را در شرایط تحریم‌های ظالمانه به دست آورند.

اسلامی گفت: تمام مسئولان ارشد سایر کشور‌ها که به ایران سفر می‌کنند وقتی با چنین دستاورد‌های علمی بزرگی مواجه می‌شوند ایران را تحسین می‌کنند که توانسته‌ در چنین شرایط تحریمی به چنین دستاورد‌های بزرگی دست یابد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: رشد دستاورد‌های ایران شتابان بوده و این اقدامات به ویژه در صنعت هوایی کشور قابل چشم‌پوشی نیست.

وی تاکید کرد: در صنعت هوایی ایران ظرفیت‌های فاخری وجود دارد و با استفاده از نیروی انسانی متخصص توانسته‌ایم به دستاورد‌های مهم صنعتی و فناوری دست یابیم و مطمئن هستم که در دوره جدید مدیریت دهقانی زنگنه، ایران ایر می‌تواند به دستاورد‌های بیشتری دست یابد.

اسلامی توضیح داد: تمام کسانی که در این حوزه حضور دارند یک نقش متفاوت‌تری را ایفا کرده‌اند و باعث شده‌اند که هما در مسیر شکوفایی قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مدیرعامل سابق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با دلسوزی و پاک‌دستی تمام توانسته هما را سرپا نگه دارد، گفت: در سال گذشته شرایط اقتصادی کشور بسیار سخت بود، اما خانم شرفبافی توانسته است اقدامات برجسته بسیار زیادی انجام دهد و هیچکس نباید به وی خرده بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط سخت و طاقت فرسا همدلی و استفاده از ذره ذره ظرفیت‌ها بسیار مهم است، گفت: نباید اجازه دهیم که با تشکیل جزایر و گروه‌های مختلف مشکلات در این بخش ایجاد شود و با استفاده از ازخودگذشتگی بتوانیم کشور را به عالی‌ترین درجه خود برسانیم.

اسلامی با اشاره به اینکه باید در چنین شرایطی مراقب باشیم، گفت: هم اکنون کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و این شرایط جنگی را خود آمریکا اعلام کرده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در جنگ اقتصادی آبنبات پخش نمی‌کنند، بلکه زد و خورد وجود دارد و تمام منافع ملی کشور مورد هدف قرار گرفته است بدون آنکه ایران گناهی کرده باشد.

وی اظهار کرد: بر هم زدن آرامش داخلی کشور هدف اصلی دشمن است و کشور‌های دشمن از عدم موفقیت خود عصبانی هستند و ما هرگز اجازه نخواهیم داد که دشمن به هدف خود برسد و با انگیزه بالاتر و ایمان راسخ‌تر کار خود را انجام خواهیم داد.

اسلامی با اشاره به اینکه هما حامل پرچم ایران است و باید بتوانیم این پرچم را در بازار‌های جهانی با اقتدار نگه داریم، گفت: هما دارای ارزش افزوده بالایی است و امروز باید آن را پربازده‌تر و سوددهی آن را بیشتر کنیم و این امر نیاز به همدلی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید جریان خصوصی‌سازی را در این بخش ایجاد کنیم، گفت: باید از طریق سیستم بازار سرمایه کارآیی ایران‌ایر را به حداکثر برسانیم و نباید اجازه دهیم که اتفاقاتی که برای سایر شرکت‌های دولتی در بخش واگذاری رخ داده است برای این بخش تکرار شود.

وی در پایان گفت: باید هما سهام دارای ارزش افزوده شود و از طریق این سهام فرآیند خصوصی سازی انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.