کد مطلب: ۴۳۸۴۲۳

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

سهم اروپا از تولید واکسن در جهان چقدر است؟

سهم اروپا از تولید واکسن در جهان چقدر است؟

بر اساس آخرین داده‌های منتشرشده، سهم اروپا از ساخت و تولید واکسن در جهان ۷۶ درصد است. این در حالی است که آمریکای شمالی با ۱۳ درصد، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

با توجه به آنکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مربوط به فرآیند تولید، تحقیق و توسعه برای واکسن در اروپا انجام می‌شود، این قاره به بزرگ‌ترین تولیدکننده واکسن در جهان تبدیل شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس آخرین داده‌های منتشرشده، سهم اروپا از ساخت و تولید واکسن در جهان ۷۶ درصد است. این در حالی است که آمریکای شمالی با ۱۳ درصد، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

نمودار زیر سهم قاره‌ها از تولید واکسن را در جهان نشان می‌دهد:

واکسن کرونا

اروپا سهم قابل توجهی در تولید واکسن در جهان دارد

سالانه حدود ۱٫۷ میلیارد واکسن در اروپا تولید می‌شود و این صنعت ۱۶ درصد از درآمد حاصل از فروش را برای تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کند.

در حال حاضر با شیوع ویروس کرونا، محققان در اروپا برای کشف و تولید واکسن این بیماری دست‌به‌کار شده‌اند.

شرکت آلمانی Curevac، یکی از کمپانی‌هایی است که در حال تحقیق و ساخت واکسن کروناست. دونالد ترامپ، در اقدامی تازه تلاش کرد تا از طریق حمایت مالی این کمپانی، واکسن ویروس کرونا را به انحصار خود درآورد.

البته این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد شدید مقامات آلمانی و همچنین مدیر این شرکت مواجه شد.

رئیس کمیسیون بهداشت پارلمان آلمان هم در حساب کاربری خود در این باره نوشت: این ویروس در مرزها متوقف نمی‌شود. آنچه در حال حاضر اهمیت دارد، همکاری‌های بین‌المللی است و نه منافع ملی. واکسن این بیماری هم مانند ویروس آن نباید به مرزها محدود شود.

منبع: statista

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.