کد مطلب: ۲۴۶۶۷۵

سهم ایران در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر چقدر است؟

سهم ایران در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر چقدر است؟

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس، توضیحاتی پیرامون توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران ارائه کرد.

هدایت‌الله خادمی، با اشاره به توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در دنیا، گفت: بهره برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر در کشورهای مختلف دنیا به خوبی پیشرفت کرده است، اما در ایران هنوز عقب ماندگی‌هایی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: در کشورهای سرد همانند آلمان که چند ماه از سال را از انرژی خورشیدی بی بهره هستند مزارع بزرگی برای استفاده انرژی‌های خورشیدی مشاهده می‌شود و کشوری همانند هلند بخش اعظمی از انرژی خود را از طریق باد تأمین می‌کند.

مدیریت ناکارآمد و فساد اقتصادی در برخی سازمان‌ها سبب شده که نتوان انتظار توسعه و اشتغال جوانان را داشت.

بسیاری از کشورها از انرژی زمین گرمایی به جای نفت استفاده می‌کنند

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها از انرژی زمین گرمایی به جای نفت استفاده می‌کنند، ادامه داد: در منطقه سبلان نیز چند چاه زمین گرمایی وجود دارد که از آن انرژی تولید می‌شود، اما در مقایسه با سایر کشورها این میزان استفاده بسیار اندک است و در واقع سهم ایران در انرژی‌های تجدیدپذیر ناچیز است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ایران کشوری است که فقط به تولیدات سایر کشورها چشم دوخته تا براساس تولیدات آنها مایحتاج خود را خریداری کند و اگر منابع موردنیاز برای خرید آن را نداشته باشد به فکر ساخت آن در داخل نیست.

ورود کمیسیون انرژی به موضوع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

وی با اشاره به تشکیل سازمان ساتبا برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر از سال‌های دور، افزود: در حال حاضر اتفاق خاصی در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور به جز منجیل رخ نداده که در واقع نشان می‌دهد که ساتبا عملاً فعالیتی نمی‌کند.

خادمی با بیان اینکه هیچ کدام از سازمان‌ها در کشور به خوبی وظایف خود را انجام نداده‌اند، ادامه داد: اگر سازمان‌ها وظایف خود را به خوبی انجام می‌دادند سرنوشت کشور اینگونه رقم نمی‌خورد، چراکه کشوری با 80 میلیون جمعیت و 1 درصد از جمعیت و مساحت دنیا و 8 درصد از منابع انرژی دنیا وضعیت مناسبی از لحاظ اقتصادی ندارد، در حالی که کشوری همانند آلمان که هیچ سهمی از منابع دنیا را ندارد اما قطب صنعتی جهان است.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مدیریت ناکارآمد و فساد اقتصادی در برخی سازمان‌ها سبب شده که نتوان انتظار توسعه و اشتغال جوانان را داشت، تصریح کرد: کمیسیون انرژی به موضوع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر توسط وزارت نیرو ورود کرده و گزارشاتی در این باره از این وزارتخانه دریافت می‌کند.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.