کد مطلب: ۳۱۴۳۲۵

سهم ٥٤ درصدی بخش خصوصی در تامین مالی حوزه ریلی

سهم ٥٤ درصدی بخش خصوصی در تامین مالی حوزه ریلی

معاون اقتصادی و برنامه ریزی راه آهن گفت: برای تحقق اهداف شبکه حمل‌و‌نقل ریلی نیاز به همکاری ٥٤ درصدی بخش خصوصی است که در کنار آن ٤٦ درصد همکاری راه اهن و بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

بیرانوند در نشست خبری صبح امروز در خصوص فرصت‌های سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه حمل‌و‌نقل ریلی بیان کرد: از سال ٩٧ موضوع توسعه پایداری به معنی خدشه وارد نکردن به نسل بعدی مطرح شد و از سه بعد توسعه اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی بررسی شد که برنامه‌های توسعه بدون توجه به این مفهوم بی معنا است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: امروزه سیستم حمل و نقل یکپارچگی و انسجام را ندارد و یک سفر ایمن کم هزینه را برای مسافرین ارائه کنند و در کشور ما هزینه لازم در این باره صورت نمی‌گیرد.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی راه‌آهن تصریح کرد: ترکیب مد‌های مختلف حمل و نقل و ارتباط بین ان‌ها لازمه یک سیستم حمل و نقل پایدار است و باید شرایط ریل را در نظر گرفت ولی در حال حاضر با امار واقعی فاصله زیادی داریم.

بیرانوند افزود: در بخش بار ١٢ درصد و مسافر ٨ درصد سهم دارد و با توجه به قرار گرفتن بین خطوط شرق و غرب است، رقم با استعداد‌های راه ان مطابقت ندارد و راستای توسعه ان اقدامات موثری صورت گرفت و سهم راه اهن تا ١٤٠٠ در بخش مسافر باید به ٢٠ درصد برسد.

وی توضیح داد:ما برای تحقق اهداف ٥٤ درصد بخش خصوصی همکاری کند و ٤٦ هم همکاری راه اهن و بخش خصىوصی صورت گیرد و در بخش زیر بنا بالغ بر ٢٠ میلیارد یورو سرمایه گذاری لازم است.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی راه آهن گفت: در بخش زیر بنا و رو بنا جذابیت بیشتری برای بخش خصوصی دارد و به علاوه بخش برای و تعمیر و تدارک نیز بخش خصوصی نقش فعالی داشته است و در تلاش برای توسعه نقش این بخش هستیم.

بیرانوند اظهار مرد: توسعه قطار‌های گردشگری با همکاری بخش خصوصی صورت می‌گیرد که یکی از این مسیر‌ها تهران-شمال است که بخش خصوصی سهم پر رنگی در توسعه ان داشته است.

وی گفت: در گام اول پروژه‌های اقتصادی شده، در گام دوم ریسک کاهش یافته و در گام نهایی تامین مالی از طریق بخش خصوصی محقق شده است که این اقدامات کلی راه اهن برای توسعه حمل و نقل ریلی و رسیدن به اهداف است.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی راه آهن اظهار کرد: میزان مصرف سوخت ریل نسبت به جاده ٧ درصد است و این عدد بزرگی است و با در نظر گرفتن این امار بخش ریلی بهترین مکان برای سرمایه گذاری است.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.