کد مطلب: ۱۱۹۵۴۷

سهم ۴۲ درصدی بنگاههای کوچک از اشتغال

سهم 42 درصدی بنگاههای کوچک از اشتغال

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: ۸۸ هزار بنگاه تولیدی کوچک مقیاس که دارای پروانه بهره‌برداری هستند، ۴۲درصد اشتغال و ۱۷درصد ارزش تولیدات صنعتی کشور را به خود اختصاص داده‌اند. علی یزدانی در تشریح اقدامات سازمان متبوع خود افزود: تا پایان شهریور ماه سال ۹۲ تعداد ۹۲۲ شهرک و نواحی صنعتی مصوب

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: ۸۸ هزار بنگاه تولیدی کوچک مقیاس که دارای پروانه بهره‌برداری هستند، ۴۲درصد اشتغال و ۱۷درصد ارزش تولیدات صنعتی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
علی یزدانی در تشریح اقدامات سازمان متبوع خود افزود: تا پایان شهریور ماه سال ۹۲ تعداد ۹۲۲ شهرک و نواحی صنعتی مصوب در کشور وجود داشته که این تعداد تا ۹ ماهه امسال به ۹۵۸ فقره رسیده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه در دولت یازدهم ۳۶۶ ناحیه و شهرک صنعتی مصوب شده است، افزود: در مجموع ۳۵۸ ناحیه و شهرک صنعتی تا پایان ۹ ماهه امسال در کل کشور به تصویب رسیده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون تعداد ۹۰ شهرک صنعتی غیر دولتی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۴۶ شهرک دارای پروانه تاسیس صنعتی و ۴۴ شهرک دیگر دارای پروانه بهره برداری صنعتی می باشند که واحدهای به بهره برداری رسیده این گونه شهرک ها اشتغال ۱۱۸ هزار و ۴۱۶ نفر را توسط ۵ هزارو ۸۹۴ واحد صنعتی تامیین کرده اند.

یزدانی در ادامه تشریح اقدامات بعمل آمده حوزه کاری سازمان سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران یادآور شد: با کمک وزارت جهاد کشاورزی تاکنون ۱۳۶ هزارو ۶۰۷ هکتار اراضی در اختیار در کشور وجود داشته که ۵۴ هزارو ۲۶۸ هکتار آن از نوع زمین صنعتی است.

به گزارش مهر،رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اعلام اینکه این سازمان مسئولیت اجرای ۹ منطقه ویژه اقتصادی کشور را عهده دار است، افزود: از این تعداد، ۷ منطقه در دست بهره برداری و ۲ منطقه دیگر در مرحله ساخت و ساز می باشند که استانهای یزد ولرستان در دست بهره برداری و استانهای سمنان، بوشهر در مرحله ساخت و ساز می باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.