کد مطلب: ۱۶۲۴۱۲

سه روز و ۳۹۰ واحد افت شاخص بورس در هفته گذشته

سه روز و ۳۹۰ واحد افت شاخص بورس در هفته گذشته

بورس تهران در حالی توانست در آخرین روز کاری این هفته مقداری رشد کند که در دو روز اول هفته در مسیر اصلاح قرار گرفته بود و تمام گروه‌های اصلی دست به دست هم دادند تا شرایط کلی بازار روند کاهشی را حفظ کند.

در سه روز کاری بورس تهران در هفته گذشته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۳۹۰ واحد افت کرد و تا رقم ۸۵ هزار و ۴۲۹ واحدی پایین آمد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در ۵ مهر ماه سال جاری شاخص آزاد شناور در تراز ۹۳ هزار و ۳۵۸ واحدی قرار داشت، ولی با گذشت سه روز کاری این شاخص ۷۰۰ واحد نزول کرد و تا تراز ۹۲ هزار و ۶۵۸ واحدی پایین آمد. در این مدت شاخص بازار اول ۳۸۷ واحد پایین رفت و به رقم ۵۹ هزار و ۱۱۹ واحدی رسید و شاخص بازار دوم با افت ۲۵۱ واحدی مواجه شد.

ارزش معاملات بورس تهران در آخرین روز کاری به رقم ۱۴۶ میلیارد تومان و حجم معاملات به رقم ۶۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید. همچنین ارزش معاملات بورس تهران در دومین روز کاری به رقم ۱۴۵ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۵۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۸ هزار و ۶۶۸ نوبت داد و ستد بود.

در دومین روز دادوستدهای بورس تهران در این هفته خودرویی‌ها، قندی‌ها، محصولات شیمیایی و گروه اطلاعات و ارتباطات یکدست شاهد افت سهام‌شان بودند. در میان جو کلی بازار که در دو روز اول معاملات بورس غالبا کاهشی بود گروه استخراج کانه‌های فلزی در دومین روز کاری عمدتا با رشد قیمت‌ها همراه بود.

گروه فلزات اساسی که توانست در ماه گذشته یکی از عوامل تاثیرگذار روی رشد شاخص باشد، در اولین روز کاری این هفته تاثیر کاهنده در دماسنج بازار داشت. در این روز در گروه استخراج کانه‌های فلزی عمده نمادها روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کرده‌اند، هر چند که این کاهش عمدتا کمتر از یک درصد بود. در گروه مواد و محصولات دارویی نیز روند قیمت سهم‌ها چندان متفاوت نبود و اکثریت قریب به اتفاق آنها شاهد روند کاهشی بودند.

همچنین ارزش معاملات بورس تهران در اولین روز کاری هفته به رقم ۳۴۱ میلیارد تومان بالغ شد و حجم معاملات به عدد ۸۰۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله رسید. همچنین تعداد معاملات رقم ۱۲۱ هزار و ۲۲۳ را تجربه کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.