کد مطلب: ۶۱۲۹۱۹

سوله‌های بحران به «اتوبوس‌خواب‌ها» می‌رسد؟

سوله‌های بحران به «اتوبوس‌خواب‌ها» می‌رسد؟

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران در مورد احتمال اختصاص سوله های بحران برای اتوبوس خواب ها گفت: سوله‌های بحران به کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان داده نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از آنجایی‌که گزارش پدیده اتوبوس خوابی در شهر تهران واکنش‌های زیادی درپی داشت، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از استفاده از سوله‌های مدیریت بحران به منظور اسکان افراد بی‌خانمان خبر داد و گفت:‌ قرار است از سالن‌های مدیریت بحران استفاده کنیم تا کسی در شبهای سرد در خیابان نماند؛ اما سوال این است که این سوله‌ها به «اتوبوس‌خواب‌ها» نیز اختصاص می‌یابد یا خیر؟

آن طور که ایسنا گزارش داده، علی نصیری گفت:‌ اینکه تصور شود قرار است سوله‌های بحران به کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان داده شود، تصور درستی نیست. این سوله‌ها تعریف و کاربری خاص خود را دارند، اما بنا شد تا در برخی از شب‌های سرد که گرمخانه‌ها و دیگر مراکز ظرفیتشان تکمیل شده بود، از طریق هماهنگی با سازمان مدیریت بحران شهر تهران و آن هم برای همان شب برخی افراد به این سوله‌ها برده شوند.

وی با تاکید بر اینکه این یک تصمیم دائمی نیست، ادامه داد: به هر حال ممکن است در برخی از مناطق ظرفیت گرمخانه‌ها تکمیل شود، جان افراد هم برای ما بسیار مهم است و به همین دلیل نیز اعلام کردیم که در صورت درخواست معاونت اجتماعی ما برای یک شب سوله را به این افراد اختصاص می‌دهیم تا در فضایی گرم شب را به صبح برسانند.

این مقام مسئول افزود: اما اینطور نیست که این افراد در این سوله‌ها بمانند و بتوانند در روزهای آینده نیز به آن مراجعه کنند. برای دفعات دیگر نیز باید هماهنگی‌ها انجام شود و اگر باز هم ظرفیتی وجود نداشت، ما این فضاها را اختصاص می‌دهیم.

کاربری سوله‌ها مختص مدیریت بحران است

نصیری با بیان اینکه تاکنون با درخواست معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و برای دو شب از ظرفیت برخی از این سوله‌ها برای اسکان افراد بی‌خانمان استفاده شده است، گفت:‌ ما این آمادگی را داریم که برای حفاظت از جان مردم از امکاناتمان استفاده کنیم، اما شهروندان نیز خیالشان راحت باشد که کاربری سوله‌ها مختص مدیریت بحران است.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره تبدیل برخی از سوله‌ها به اماکن ورزشی و تأمین امنیت این سوله‌ها نیز افزود:‌ تمام سوله‌ها به اماکن ورزشی تبدیل نشده است و عمدتا نیز سوله‌هایی را اختصاص خواهیم داد که تجهیزات ورزشی در آن وجود نداشته باشد. البته اماکن ورزشی نیز طوری طراحی شده که کاربری اصلی سوله در زمان بحران هیچ تغییری نکند. در مورد امنیت نیز تمهیدات لازم اتخاذ می‌شود.

بنابرگزارش اعلام شده شمار قابل توجهی از افرادی که از طریق اتوبوس خوابی و … شب را در خارج از محیط خانه سپری می‌کنند، معتاد نیستند و در پی مشکلات ناشی از فقر و نبود سرپناه مجبور به این کار شده‌اند.

آخرین اخبار جامعه را از صفحه جامعه تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ۱حمد

    با سلام به همه ایرانیان عزیز ۰این گونه مشکلات در کشور ما به صورت های مختلف فراوان شده است.باید در کلان اقتصاد تصمیم گرفت ان هم انقلابی۰نمونه گران شدن هزینه مسکن یکی از پیامدهای دروازه صادرات باز است صادرات هرانچه که خودمان نیاز داریم مانند عدا میوه و…اهن الات و...حداقل با این کار مردم سالم خواهیم داست که مدافعان این مرزوبوم هستند صادرات عیر نفتی باید متوقف سود۰