کد مطلب: ۴۰۷۹۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اتفاق کم‌سابقه در یک بانک بزرگ خصوصی / خروج ۶.۵ هزار میلیارد تومان سپرده طی یک ماه

اتفاق کم‌سابقه در یک بانک بزرگ خصوصی / خروج 6.5 هزار میلیارد تومان سپرده طی یک ماه

بانک ملت در مهر ماه امسال بیشتر از آنکه سپرده جذب کند شاهد خروج سپرده بوده است. طی دوره مذکور بانک ملت در حالی که موفق شده 487 هزار میلیارد تومان سپرده جذب کند، حدود 493 هزار میلیارد تومان سپرده از دست داده است.

بانک ملت تازه‌ترین کارنامه عملکرد خود را منتشر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک ملت که با نماد بورسی «وبملت» در بازار سرمایه نیز در حال فعالیت بوده، گزارش عملکرد مهر ماه سال جاری را بر روی سایت کدال قرار داد.

بانک ملت در مهر ماه سال جاری بیش از 27 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به ماه قبل 63 درصد کاهش داشته است. با تسویه 25.5 هزار میلیارد تومان از وام‌ها و اعطای وام‌های جدید، مانده تسهیلات این بانک در پایان مهر ماه امسال به بیش از 222 هزار میلیارد تومان رسید.

بانک ملت بیش از میزان سپرده‌های خود تسهیلات پرداخت کرده است، به طوری که در پایان مهر ماه امسال این بانک معادل 108 درصد سپرده‌های خود، وام پرداخت کرده که در نوع خود جالب است. بانک دی تنها ۳۷ درصد از سپرده‌های خود را به پرداخت وام اختصاص می‌دهد.

همچنین بانک ملت در مهر ماه امسال بیشتر از آنکه سپرده جذب کرده باشد، شاهد خروج سپرده بوده است.

77

طی دوره مذکور بانک ملت در حالی که موفق شده 487 هزار میلیارد تومان سپرده جذب کند، حدود 493 هزار میلیارد تومان سپرده از دست داده است. در مجموع مانده سپرده‌های بانکی بانک ملت در پایان مهر ماه امسال به 205 هزار میلیارد تومان رسیده است.

میزان درآمد بانک ملت در مهر ماه از محل وام‌های پرداختی، حدود 750 میلیارد تومان بیشتر از میزان سودی است که به سپرده‌گذاران داده است.

بانک ملت در مهر ماه امسال حدود 1.1 هزار میلیارد تومان به سپرده‌گذاران خود سود پرداخته کرده و از سوی دیگر از محل وام‌های اعطایی بیش از 1.9 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

این بانک طی هفت ماهه نخست امسال از محل وام‌های اعطایی بیش از 13 هزار میلیارد تومان درآمد داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایرانی

    از روی نمادش توی بورس و ترازهای مالی که به روشنی و به موقع میده میشه فهمید که بانک مورد اطمینانی هست. بعدشم بانکهایی که مشکل دارن میرن دنبال سود دادن به سپرده ها تا مشکل کم پولیشون رو یه جوری حل کنن. من که از بانک ملت و کارمنداش راضیم

  • ناشناس

    یکی از افتضاحترین بانکهای ایران،سودروزشمارکه حذف شده،سودحسابهای کوتاه مدت کمترازیک ماه اگه صدمیلیارد هم باشه حذف شده!!تراکنش زیرده هزارتومان با آپها توسط کارت بانک ملت امکانپذیر نیست،کسرمبلغ پیامک بدون اجازه از صاحب حساب صورت میگیره!!برای گرفتن وام هم که باید از هفت‌خوان عبورکرد

  • ناشناس

    بانک ملت تو بورس بدلیل تسعیر ارز و تجدید ارزیابی و برنده شدن تو دادگاه با طرف انگلیس رشد خوبی کرده از لحاظ بانکاری الکترونیکی از بانکهای خوب کشور ولی متاسفانه برخورد و مشتری مداریشون اصلا خوب نیست یکی از دلایل افت منابعش همینه

  • یوسف اهوازی

    خدمت بعضی ازدوستان که ازبانک فقط یارانه گرفتن رامی دانندعرض کنم خروج منابع ازبانک یعنی که مشترزان اینقدرمبلغ ازحسابهایشان راازبان خارج کردن وبه بازارهایی همچون سکه ،دلار،زمین،دلالی،وسایرموسسات وبانکهای غیرمجازکه سودبالامی دهندبردند.درعوض بانک همان اندازه منابع ازسپرده گذاران جدیدجذب کرد.باتوجه به رکودموجوددربازاراین اتفاق دربانکهای منضبطی چون ملت اتفاق می افتد.ومشکلی هم برایش ایجادنمی شود.چون بانک ملت همانندبانکهای ملی سپه ،مسکن و…سایربانکهاتمامی ظوابط قانونی وشاخصهای علمی آن درست است .واگربانک نتواندبه کارکنانش تسهیلات ۱۰درصدی نصوب بانک مرکزی راپرداخت نماید.یعنی نمی تواندبه سایرمردم هم تسهیلات ارایه دهدچون تسهیلات کارکنان زیریک دهم درصدتسهیلات هربانک می شد

  • ناشناس

    بانکی که عرضه نداره تسهیلات ارائه بده بهتره متلاشی بشه

  • ع ر ف

    درسته که بانک ملت سپرده زیادی رو جذب میکنه. ولی من یک بار که وام از این بانک گرفتم و یک بار که سپرده داشتم. در هردو مورد در قسط بیشتر از در صد وام قسط گرفت ودر سپرده کمتر از درصد مورد توافق واریز کرد.هیچ قانونی در این بانک حاکم نیست و شکایت هم به جایی نمیرسه.

  • سارا

    به نظر من کارمنداشون هیچ گناهی ندارن.. من یکی از اقواممون کارمند بانک ملت هست اتفاقا وام های کارمنداشون هم در صد بالاس و از تمام بانک ها افتضاح تره. قضاوت بیجا ممنوع.. فقط میدونم به مشتری خوب میرسه.. بهترین دستگاه پوز رو داره و….

  • ناشناس

    من خودم سپرده روز شمار ۱۰ درصد داشتم که وقتی شد ماهیانه حداقل مانده ، دیگر با حساب بانک ملت کار نکردم و حداقل موجودی را دارد.

  • ددی

    مثلا هزینه پیامک رو برداشت میکند ولی برای نراکنش زیر ۳۰ هزار پیام نمیاد و این باعث شده بارها موقع خرید موجودی نشان بدهد و وقتی کارت کشیدم عدم موجودی اعلام شود.

  • ناشناس

    انتقال پول از بانک به بورس و نشستن پول به حساب کارگزاری برای گرفتن اعتبار و وام به راحتی و دریافت سود بالاتر از نرخ شبکه بانکی انشاالله برای تک تک بانکها اتفاق بیفته خیلی بهتر میشه دکون این بانکها تعطیل میشه و همون نقش واسطه رو پیدا می کنن مردم هم ی نفس راحت میکشن