کد مطلب: ۴۴۱۶۰۹

سکه طرح جدید ۶۳ هزار تومان ارزان شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۱/۱۸

سکه طرح جدید ۶۳ هزار تومان ارزان شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۱/۱۸

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی، کاهش یافت که بر این اساس سکه تمام طرح جدید ۶۳ هزار تومان ارزان شد و به شش میلیون و ۴۳۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید نگرانی‌ها نسبت به پیامدهای اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا و تقاضا برای خرید دارایی امن، افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۶۱۷ دلار و ۷۵ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه ۰.۸ درصد افزایش یافته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۶۳۹ دلار و ۴۰ سنت رسید.

ویروس کرونا که اواخر سال ۲۰۱۹ از چین شیوع پیدا کرد، به یک اپیدمی همه‌گیر جهانی تبدیل شده که جان بیش از ۶۵ هزار نفر را گرفته و بخش‌های وسیعی از اقتصاد جهانی را فلج کرده است.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، طلا در معاملات روز جاری در وضعیت مطلوبی قرار دارد و به دلیل تقاضا برای دارایی امن افزایش پیدا کرده است. بازار قوی ماندن ارزش دلار را بعید می‌داند و شرایط اقتصادی به حدی بد است که معامله‌گران در بازارهای سهام به سمت خرید دوباره نمی‌روند.

بر اساس گزارش رویترز، دلار در معاملات روز جاری در برابر ارزهای رقیب به بالاترین حد در بیش از یک هفته گذشته صعود کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر ساخت. بازارهای سهام آسیایی صعود وال‌استریت را که از کندی روند مرگ و میر ناشی از کرونا دلگرمی پیدا کرده بود، دنبال کرده و در سطح بالاتری ایستادند.

طلا در شرایط ابهامات اقتصادی یا سیاسی به سرمایه‌گذاری جذابی تبدیل می‌شود و از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از شش درصد رشد کرده است اما اخیرا ریزش قیمت‌های شدیدی را تجربه کرده است زیرا سقوط بازارهای سهام جهان سرمایه‌گذاران را وادار کرده است برای تهیه نقدینگی، به فروش طلا بپردازند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و در ۲۱۸۵ دلار و ۹۳ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۷۲۳ دلار و ۷۲ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۴ دلار و ۳۴ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه ۱۸ فروردین ساعت ۱۸ با ۱۰۴ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۵،۶۹۹ تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه ۱۸ فروردین ساعت ۱۸ با ۱۱۱ تومان کاهش نسبت به روز قبل، ۱۷،۰۹۹ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۷ هزار تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم شش میلیون و ۳۷۲ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید شش میلیون و ۴۳۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۶۵۶ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۳ میلیون و ۹۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان و ۹۸۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام ،ما که نداریم نه طلل بخریم نه طلل بفروشیم ما درگیر قسط هستیم به این چیزا فکر نمیکنیم فقط امیدواریم که با بالا رفتن دلار جنس ها بالا نره همین که دیگه فقیرتر نشیم

    • ناشناس

      اگه نداری پس چرا تو این صفحه رو رصد کردی؟؟؟

  • عبدی

    ما که بیکاریم و محتاج به کار جهت گذران امور زندگی روزانه و شرمنده اهل و عیال خدا به مسئولین انصاف دهد بلکه از خر شیطان پایین امده یکمی هم بفکر حال و روزکار مردم نادارو فقیر بیافتن والا اینکه زندگی نیست یه تعدادی در ناز و نعمت و مابقیدر فلاکت با این وضع مردن یک نعمت است تا به گدایی رو اوردن

  • مرتضی

    ۲ میلیون رفته روش حالا۷۰ ارزون شده تو بوق کردن ??