کد مطلب: ۵۹۹۹۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش طلای داخلی به اخبار آمریکا / سیگنال کاهش قیمت به بازار ایران می‌رسد؟

واکنش طلای داخلی به اخبار آمریکا / سیگنال کاهش قیمت به بازار ایران می‌رسد؟

اقدام جو بایدن در مورد معرفی «جروم پاول» به عنوان نامزد مورد تایید خود برای بانک مرکزی آمریکا، سیگنال‌هایی را به بازارهای مالی ارسال کرده. اونس طلا نیز با کاهش قیمت به این خبر واکنش نشان داده است. آینده اونس و بازار طلای ایران، تحت تاثیر ادامه حضور پاول در فدرال رزرو چه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا در واکنش به خبر تداوم فعالیت رئیس کنونی بانک مرکزی آمریکا، کاهش یافته است. در زمان انتشار این گزارش، اونس جهانی طلا به ۱۸۰۵ دلار رسیده بود.

اما روند قمیتی اونس چگونه پیش می‌رود؟

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در پاسخ به این پرسش به تجارت‌نیوز می‌گوید: اونس واکنش خود را به خبر مربوط فدرال رزرو نشان داد و ریزشی شد. زمانی که سیاست‌های اقتصادی آمریکا مثبت تلقی شود، می‌تواند برای اونس خبر بدی باشد.

او ادامه می‌دهد: به نظر می‌رسد سیاست‌های اقتصادی موجود آمریکا ادامه‌دار باشد که این موضوع می‌توان نشان از بهبود شرایط اقتصادی این کشور باشد .

محبی می‌گوید: اونس احتمالا روندی با ثباتی را تا پایان سال میلادی طی کند و کاهش یا افزایش شدید در این بازار بعید است. البته باید دید سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا چگونه ادامه می‌یابد.

به گفته محبی، جروم پاول با سیاست‌های ضدانبساطی و ضدتورمی موافق است؛ در نتیجه به احتمال زیاد بازار رمزارز نیز ریزش را تجربه می‌کند.

آینده قیمت طلا در بازار ایران

این کارشناس بازارهای مالی در مورد آینده قیمت طلا در بازار ایران می‌گوید: اکنون از یک سو اونس روند نزولی دارد و از سوی دیگر، در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات سیگنال‌ کاهشی برای بازار دلار ایران ارسال می‌شود. بر همین اساس، قیمت‌ها در بازار طلای داخلی نیز می‌تواند کاهش یابد.

محبی، کاهش در بازار طلای ایران را اندک پیش‌بینی کرد و گفت: احتمالا قیمت در هر گرم طلای ۱۸ عیار، کمتر از ۱۰۰ هزار تومان کمتر می‌شود.

تاثیر خبر بر اونس بیشتر از طلای داخلی؟

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح می‌دهد: در ایران به خاطر بزرگ بودن اعداد، کاهش کمتر به چشم می‌آید؛ چرا که برای مثال قیمت‌ها از یک میلیون و ۳۰۰ هزار به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد، اما در بازارهای جهانی افرایش یا کاهش ۱۰۰ دلاری می‌تواند تغییر قابل توجهی محسوب شود.

او در عین حال می‌افزاید: البته ایران، اقتصاد چندان توسعه یافته‌ای ندارد به همین دلیل نوسانات در بازارهای کشور می‌تواند بزرگ و غیرمنطقی باشد.

تحلیل تکنیکال بازار اونس

به گزارش تجارت‌نیوز، در این میان اندیکاتورها در نمودار ۴ ساعته انس جهانی طلا، سیگنال فروش صادر کردند اما به نظر می‌رسد یک حمایت استاتیک در محدوده هزار و ۸۰۰ دلار وجود دارد.

شاخص مقاومت نسبی (rsi) در محدوده اشباع فروش قرار دارد و این سیگنالی نزولی برای بازار محسوب می‌شود.

اندیکاتور مکدی روی قیمت هزار و ۸۶۰ دلار سیگنال فروش صادر کرده و بعد از این سیگنال طلا ریزش کرده است.

MFI که به ورود و خروج پول به بازار اشاره دارد به محدوده اشباع فروش سقوط کرده بود اما حالا دوباره در حال خروج از این محدوده است.

کندل‌های در کف اندیکاتو بولینگرباند قرار دارند و با توجه به حمایت مهم هزار و ۸۰۰ دلار احتمالا طلا ریزش بیشتری از این محدوده نداشته باشد.

اونس جهانی

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.