کد مطلب: ۶۱۲۸۴۶

سهامداران بخوانند / اخبار مهم قبل از معاملات بورس دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰

سهامداران بخوانند / اخبار مهم قبل از معاملات بورس دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰

روز گذشته شاخص کل بورس تهران اندکی رشد کرد. اما همچنان در رسیدن به کانال ۱٫۴ میلیون واحدی ناکام ماند. این در حالی است که با توجه به حجم معاملات پایین در بازار، کارشناسان معتقدند بازار فعلا در بلاتکلیفی به سر می‌برد. اما از پایان بازار روز گذشته تا شروع بازار امروز چه اخباری، معاملات بورس را تحت تاثیر قرار داده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته شاخص کل بورس تهران اندکی رشد کرد. اما همچنان در رسیدن به کانال ۱٫۴ میلیون واحدی ناکام ماند. این در حالی است که با توجه به حجم معاملات پایین در بازار، کارشناسان معتقدند بازار فعلا در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

اما از پایان بازار روز گذشته تا شروع بازار امروز چه اخباری، معاملات بورس را تحت تاثیر قرار داده است؟

مهمترین خبر مربوط به بازار سهام را سروش خواجه حق‌وردی، معاون نظارت بازار فرابورس داده است. او گفت️ در حال حاضر با تغییرات فعلی معاملات سه نماد روان شده و ۲۰ نماد نیز حجم مبنا یک دارند و منتظریم که معاملات آنها نیز روان شود تا به شرایط قبل برگردند و حجم مبنا به خود بگیرد. (فرابورس)

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در پیامی توئیتری از تامین ارز ترجیحی دارو خبر داد.

محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد گفت: متن دوم برای اصلاحیه قانون بازار سرمایه پیشنهادی سازمان بورس بوده و نباید با سربرگ کمیسیون منتشر می‌شد! تنها یک متن با ۱۶ ماده توسط رییس کمیسیون اقتصادی مجلس برای اصلاحیه قانون بازار سرمایه رونمایی شده است.

دانایی، دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر تاثیر این مصوبه را بر صنایع قندی، در حد «صفر» می‌داند و می‌گوید: با خارج شدن قند و شکر از لیست معافیت مالیات بر ارزش افزوده، کارخانجات سهم ۹ درصدی دولت را از صنایع تبدیلی و خریداران دریافت و به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز می‌کنند. (TSEنیوز)

اوپک پلاس پیش بینی می‌کند، تقاضا برای نفت در جهان در سال جاری میلادی بهبود یابد و آسیب «ملایمی» از شیوع اُمیکرون ببیند. با افزایش رفت و آمد و ترافیک در سراسر کشورهای مصرف کننده آسیایی و کاهش ذخایر نفت در آمریکا، قیمت نفت به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه رسید که این پیش بینی را تقویت می‌کند.(بلومبرگ)

ایران خودرو از افزایش فروش خبر داد و اعلام کرد تا پایان سال ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو فراتر از تعهدات وارد بازار می‌شود.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اصغر

    تا صدای مردم در میاد 2 روز بازار و سبز میکنند بعد از ارام شدن مجدد شاخص به روزهای منفی و قرمز بر میگردانند این کار چیزی نیست جز کنترل بازار بورس با هدف جلوگیری از رشد آن ……………………………………….

  • ناشناس

    تا وقتی که صدای از این چند ده میلیون سهامداران زیان دیده شنیده نشود اوضاع همین است

  • ناشناس

    دولت خدوم در بورس کالا دست از قیمت گذاری دستوری بردارد وبورس کالا دخالت نکند تفکیک درامد ارز وریالی شفا ف سازی بشه

  • ناشناس

    ختور افشای آبروریزی وحقارت کرد

  • ناشناس

    چرا دولت مردان تو بورس سرمایه گذاری نمی کنن همشان تریاردر هستند

  • ناشناس

    بورس دست دولت منفی ومثبت میشه مردم هم بازیچه دولت وبررس هست مردم بیچاره سرمایه ها را ببرید ارز دیجیتال

  • ناشناس

    غده های بدخیم بورس عبارتند از:
    ختور
    سیتا سیمانی
    بپیوند برقی

  • شاهین

    شما را بخدا ،اینقدر ما را اذیت نکنید حداقل تا آخرسال را ضرر بس بدهید .یک ارزدیجبتال که میخری حداکثر سه ماهه ضررتان را جبران میکنه اگرچنانچه سود نده که قالبن سود هم میده . بسبس بس بس

  • ناشناس

    سلام پس تکلیفه اونایکه سهام فروختن چی میشع هااا پس کی میخا یقیه پولمنمو بدید دولت ایران اگ از خودت پول بخان بیچارت میکنن همه رو ازت پس میگیرن ولی ما ازشون پول بخایم باید خفه خون بگیریم و صدامون درنیاد اخه چقد دیگ بی انصافی چرا این ملت ما انقد گدان.. یکم ب فکره مام باشید..

  • ناشناس

    شده از 60 درصد سهامیکه فروخته شده فقط دومیلیون بهت بدن پس بقیشو چیکارکردید خدا نشناسا.. یکم این مردمو بدبختو درک کنید گرونی کم بهشون فشار اورده شمام با این کارتون دارید بدترش میکنید.. دیگ بهتون چی بگیم.. ی مشت کلاه برداریت فقط جمع شدید دوره هم دیگ.. خیر نبینیت.. این پولایع ما خوردن ندارن..