کد مطلب: ۴۵۹۹۹۷

سیگنال‌های جدید رئیس جمهور برای بازار مسکن / دولت زمین ارزان قیمت می‌دهد

سیگنال‌های جدید رئیس جمهور برای بازار مسکن / دولت زمین ارزان قیمت می‌دهد

حسن روحانی گفت: در کنار قدم اصلی هفته گذشته، واگذاری زمین با قیمت ارزان،‌ برای شهرک‌سازی و ساخت مسکن ارزان‌قیمت مدنظر است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به اقدامات انجام شده برای مشکل مسکن و اجاره‌بها گفت: در این رابطه اولین گام را در ستاد ملی مقابله با کرونا برداشته و چارچوبی را برای اجاره‌بها در تهران، کلان‌شهرها و شهرستان‌ها تعیین کردیم. در کنار این قدم اصلی و مهمی که آغاز شده است، واگذاری زمین با قیمت ارزان،‌ برای شهرک‌سازی و ساخت مسکن ارزان‌قیمت است.

وی اظهار کرد: طبیعی است که این ایام در کشور با مشکلاتی مواجه باشیم که مشکل مسکن و اجاره بها یکی از مشکلاتی بود که این روزها با آن مواجه بودیم و روی مردم فشار زیادی وارد آمد که در ستاد ملی کرونا اولین قدم را برداشتیم و چارچوبی را در تهران و در کلانشهرها برای اجاره بها گذاشتیم و این قدم اول و قدمی بود که برای مساله اجاره برداشته شد.

رئیس جمهور بیان کرد: قدم اصلی و مهمی شروع کردیم که وزارت مسکن در این زمینه بسیار فعال است و اینکه بتوانیم زمین کافی به قیمت ارزان برای شهرک‌سازی و همچنین برای آنهایی که می‌خواهند مسکن در اختیار داشته باشند یا قیمت بسیار کم یا مجانی در اختیار آنها قرار دهیم چون بخش بزرگ هزینه مسکن به زمین مربوط می‌شود و در این یکی دو سال اخیر در مجموع ۱۶۰ هزار واحد مسکونی با تسهیلاتی که در صندوق پس انداز ایجاد شد، مسکن در اختیار خانه اولی‌ها قرار گرفت و زمینه‌های ۳۳۰ هزار واحد مسکونی آماده می‌شود تا اینها صاحب مسکن شوند.

روحانی افزود: تلاش ما این است که وزارت مسکن بتواند تا پایان دولت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را آماده کند و تحویل دهد و تلاش این است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امسال و سال آینده تا پایان دولت ۲۰۰هزار واحد مسکونی را برای روستاها آماده کند و تحویل دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • س.عزیزی

    سلام
    2تا سوال پیش می آید
    اولاً دولت زمین ارزان به چه کسانی می دهد؟
    دوماً چه تضمینی هست که سفته بازی پیش نیاید؟
    سابقه شهرهای جدید وفلسفه ایجادآن نشانگر این است که امروز محقق نشده ودرصد زیادی مستاجر شهرهای جدید هستند وتعدادزیاد دفاتر مشاور املاک ودلالان سیار ومعاملات وکالتی حتی باعث افزایش قیمت متن شهرها هم شده است ….

  • کوهیار

    سلام شما مشاور املاکاندرو کنترل کنید نیم خواد هزینه زمین ارزان قیمت کنید اجاررو ک نترول کنید ممنون